Marc Bernal, a la gira del primer equip del Barça: «Hansi Flick n’està enamorat»

El Barça s'enfrontarà al Manchester City, al Reial Madrid i al Milan

Marc Bernal, en una entrevista amb l'Aquí Berguedà | Rosa/La Fotogràfica
Marc Bernal, en una entrevista amb l'Aquí Berguedà | Rosa/La Fotogràfica

El Barça ha anunciat que el migcampista de Berga Marc Bernal se n’anirà amb el primer equip a la gira nord-americana. El tècnic, Hansi Flick, l’ha inclòs en una llista de 31 jugadors, en què hi ha les estrelles de l’equip habitual i alguns joves destacats del Barça Atlètic.

El club ho anunciava al perfil oficial d’X amb aquesta publicació:

https://twitter.com/FCBarcelona_cat/status/1817530446357623251

L’equip, que ha arribat aquesta nit als Estats Units, jugarà dimecres a Orlando contra el Manchester City de Pep Guardiola, divendres a Nova York contra el Reial Madrid, i el dimecres 7 d’agost a Baltimore contra el Milan.

Pretemporada amb el primer equip i renovació fins el 2026

Bernal ha fet els primers entrenaments de la pretemporada a les ordres de Hansi Flick, i el club li ha renovat el contracte fins el 2026 com una aposta de futur.

Marc Bernal, durant el primer entrenament de la pretemporada del primer equip del Barça. FC BARCELONA

«El nou Busquets»

El paper de Marc Bernal aquesta pretemporada està captant les mirades de tots els observadors.

Al periodista Quim Bilbeny, de Relevo, no se li escapen els problemes que tindrà Hansi Flick per cobrir la posició de pivot, en què el Barça no ha sabut trobar un home eficaç des de Busquets. Diu Bilbeny que, en aquest punt, Flick podria optar pel «fitxatge de la Masia», que «el té enamorat«: «hi podria encaixar a la perfecció».

Sergi Juan, al diari As, diu que Bernal forma part de les «joies de la corona» de la Masia. Adrià Tella, a L’Esportiu, considera que és una «gran promesa».

I Jordi Batalla, a Mundo Deportivo, diu que «Marc Bernal està sorpenent per la gran maduresa que té tot i la seva gran joventut«. I explica com, tot i ser suplent al primer partit de la pretemporada contra la UE Olot, quan va entrar després del descans «va canviar el ritme del partit». «Al club, veuen Bernal amb potencial més que suficient per ser el futur 6 del primer equip i veurem si aquest any ja pot tenir protagonisme en partits oficials».

Del CE Berga al FC Barcelona

Marc Bernal, en una entrevista amb l'Aquí Berguedà | Rosa/La Fotogràfica
Marc Bernal, en una entrevista amb l’Aquí Berguedà | Rosa/La Fotogràfica

Marc Bernal va començar a jugar a futbol amb el CE Berga amb només 4 anys, i amb 6, ja va saltar al Gimnàstic de Manresa. Només hi va jugar una temporada perquè, als 7, ja va entrar a la Masia. Ara, amb 17 anys i 1,91 m d’alçada, Bernal porta ja una dècada al Barça.

En una entrevista fa unes setmanes a l’Aquí Berguedà, deia: «Si he de fer una carta als Reis, demano debutar al primer equip i fer-m’hi un lloc. És el somni que sempre he tingut.