Alba Camps aspira a formar part de la primera línia d’Esquerra Republicana de Catalunya. L’exdiputada al Parlament (Puig-reig, 1989) és un dels noms principals de la candidatura Nova Esquerra Nacional, que aspira a liderar el partit republicà després del congrés del 30 de novembre.
L’exalcalde de Vilassar de Dalt, Xavier Godàs, serà el candidat a la presidència d’ERC, mentre que Camps es postula a assumir el rol de secretària general, fins ara ocupat per Marta Rovira. De fet, la candidatura té l’aval de l’encara secretària general, tot i que la candidatura se n’ha desmarcat aquest matí: no es defineixen ni com a junqueristes ni com a roviristes, i fan una crida a superar els «-ismes».
Sobre el paper, Nova Esquerra Nacional serà la gran rival de la llista d’Oriol Junqueras (Militància Decidim) per liderar el partit. A banda, la portaveu al Congrés, Teresa Jordà, aspira a la vicepresidència de Cohesió Interna; i la vicepresidenta de la Mesa del Parlament, Raquel Sans, a vicepresidenta d’Afers Institucionals i portaveu del partit. A banda, també es presenten les candidatures Foc Nou, amb Alfred Bosch al capdavant, i Recuperem ERC, impulsada pel Col·lectiu 1-O.
Godàs va ser director general d’Acció Cívica i Comunitària de la Generalitat durant 2 anys, i va defensar el ‘sí’ a investir Salvador Illa. A la seva candidatura, però, també hi ha militants que van optar pel ‘no’ a l’acord entre ERC i el PSC. De la secretaria general que recauria en Alba Camps també en penjarien les secretaries adjuntes de Coordinació Interna; Municipalisme, Estratègia política, i de Comunicació.

De Puig-reig al Parlament, passant per la delegació del govern a la Catalunya central
Alba Camps és llicenciada en Sociologia per la UAB, i té un postgrau i un màster en Resolució de Conflicte i Promoció de la Convivència. En l’àmbit polític, va ser regidora de Puig-reig entre el 2015 i el 2021, quan va ser nomenada delegada del govern a la Catalunya central. Després, va deixar el càrrec per assumir l’acta de diputada al Parlament.
A nivell orgànic, Camps ha format part de l’executiva local del seu municipi, Puig-reig, i de la comarcal del Berguedà i, actualment, és a l’executiva de la Catalunya Central. També és a l’Executiva Nacional del partit des del 2021, on ha assumit la secretaria de Coherència Política l’últim any.






