Els Mossos tanquen l’expedient de la ‘rave’ del desembre a Viver i Serrateix amb 147 denúncies a vehicles

És el recompte final que la unitat de Medi Ambient del cos policial ha fet. A tots els vehicles se'ls ha denunciat per no complir la normativa d'accés motoritzat al medi natural.

Muntatge de l'escenari de la 'rave' a Viver i Serrateix. CEDIDA

Els Mossos d’Esquadra han acabat denunciant a 147 vehicles que van enxampar aparcats al medi natural en el marc de la festa il·legal que es va produir a Viver i Serrateix el cap de setmana del 14 i 15 de desembre. És el recompte final que la unitat de Medi Ambient del cos policial ha fet. A tots els vehicles se’ls ha denunciat per no complir la normativa d’accés motoritzat al medi natural.

A banda dels vehicles denunciats, els Mossos van denunciar més d’una trentena de persones que van donar positiu en drogues i 24 més, per tinença de substàncies estupefaents. També es van denunciar cinc persones per tinença d’armes blanques prohibides, una persona que conduïa sense punts i tres denúncies administratives per positius en controls d’alcoholèmia. A més, una dona de 30 anys va ser detinguda perquè no van poder certificar el seu lloc de residència, atès que no residia a Espanya. Abans de ser detinguda, la dona va donar més de 0,74 en drogues.

La festa no es va aturar

Els Mossos van tenir coneixement de la rave dissabte 14, a mig matí. Efectius de les comissaries del Berguedà i el Bages s’hi van desplaçar, però ja hi havia molta gent i van centrar-se en controls de trànsit i salut pública. És a dir, no van aturar la festa ni la van desallotjar, sinó que es van centrar en controls per vetllar per la seguretat i el trànsit a la zona.

Com a resultat de tots aquests controls, es van poder interposar totes les denúncies i es van identificar els 147 vehicles que han acabat sent denunciats per incomplir la normativa d’accés motoritzat al medi natural.