Primer títol de Marc Bernal amb el primer equip del Barça

El jove de Berga —que es recupera de la lesió que va patir el setembre— va formar part de l'expedició del Barça a l'Aràbia Saudita per jugar la Supercopa d'Espanya i va rebre la medalla com a campió.

El Barça, supercampió d'Espanya, amb Marc Bernal a segona fila, a la dreta de la imatge. FC BARCELONA

Marc Bernal ja celebra títols amb el primer equip del Barça. El migcampista de Berga continua recuperant-se de la greu lesió al genoll esquerre que es va fer a principis de setembre, però continua sent un més de la plantilla blaugrana.

Prova d’això és que, tot i no poder disputar minuts, Bernal va viatjar amb els seus companys a l’Aràbia Saudita com a membre de l’expedició d’una Supercopa d’Espanya que l’equip ha acabat guanyant. Després d’un històric 2 a 5 al Reial Madrid a la final (i d’haver-se desfet de l’Athletic de Bilbao a semifinals), el Barça va festejar el títol al camp. I no hi faltava ningú: titulars, suplents, desconvocats… I també els lesionats. Tots van fer el passadís al subcampió, el Madrid, i tots van rebre la medalla com a guanyadors.

De fet, com Bernal, també va patir una greu lesió fa mesos el capità de l’equip, el porter Marc André Ter Stegen. En aquest cas, l’alemany no només va celebrar el títol amb l’equip, sinó que va ser l’encarregat d’alçar la copa de supercampions.

Bernal, com tots els jugadors, es va posar la samarreta de jugar —amb el 28— per festejar el títol al camp. RFEF

Un premi en ple procés per tornar al camp

Marc Bernal es va lesionar a principis de setembre, després d’haver estat la gran sensació de la pretemporada del Barça i d’haver-se fet un lloc a les alineacions de Hansi Flick en els primers partits de lliga.

Marc Bernal, en el debut en un partit oficial amb el primer equip del Barça, contra el València (1-2) | FC Barcelona
Marc Bernal, en el debut en un partit oficial amb el primer equip del Barça, contra el València (1-2) | FC Barcelona

La lesió va ser a les acaballes del partit que el Barça va disputar al camp del Rayo Vallecano. Bernal va sortir del camp en crosses i amb evidents símptomes de dolor i l’endemà els metges van confirmar que tenia trencat el lligament encreuat anterior del genoll esquerre i una lesió associada al menisc. Va haver de passar per quiròfan, amb un temps estimat de baixa de 12 mesos.

Des d’aleshores, el jugador de Berga s’ha centrat en la seva recuperació. Això sí, entre mig, el Barça va fer un moviment que referma la seva aposta pel futbolista, malgrat la lesió: va ampliar el contracte de Bernal fins al 2025 i va fixar la clàusula de rescissió (els diners que un club hauria de pagar si se’l vol endur del Barça) a 500 milions d’euros.

I no fa massa setmanes, just abans de Nadal, el Barça va publicar una galeria d’imatges als seus canals oficials per explicar que Bernal continua «treballant dia a dia» per recuperar-se. En el text, el mateix club el reafirmava com la gran sensació de la pretemporada, si bé matisava que, tot i les bones sensacions durant la recuperació, serà «un procés llarg». Els metges estimen el retorn del de Berga als terrenys de joc a finals d’estiu.

Celebració del títol d’aquest diumenge dels jugadors del primer equip. Bernal, a la part central, amb pantalons llargs. RFEF