Vendaval de premis amb segell berguedà a la gran gala anual de premis del ciclisme a Catalunya

Yun Vilajosana, Cesc Pérez, Aina Picas i Xavier Caballol, les distincions berguedanes de la gala de l’any del ciclisme català. Marcel Barrachina, del Club BTT d’Avià, també va ser reconegut.

Yun Vilajosana, amb el Secretari General de l'Esport, Abel Garcia. XEVI PLANAS / CICLISMECAT

Bateria de premis per al Berguedà a la gala de cloenda del ciclisme català del 2025. La Federació Catalana de Ciclisme ha fet aquest cap de setmana a Barcelona l’homenatge tradicional a tots els campions de la temporada, i això ha servit per reconèixer els èxits de diversos ciclistes del Berguedà o bé amb vinculació amb la comarca.

Aina Picas, del Bike Berguedà, va ser distingida pels seus èxits en la disciplina del gravel. El gironellenc Cesc Pérez va ser reconegut per haver guanyat la Copa Catalana de ciclisme de carretera. Aquesta temporada ha competit en la categoria cadet, per l’equip Proride Jufré Cycling Team, i l’any que ve fa el salt a júnior després de fitxar per l’equip KH7. Tots dos, tant Picas com Pérez, van ser reconeguts fa unes setmanes a la segona edició de la Llambordada: Picas, com a millor ciclista femenina de l’any; i Pérez, amb el premi a la jove promesa.

Cesc Pérez i Aina Picas, amb altres premiats, a la gala. XEVI PLANAS / CICLISMECAT

Un altre dels noms ciclistes del moment al Berguedà (i arreu) és el de Yun Vilajosana. La rider de Casserres va ser reconeguda també a la gala de la Federació Catalana, i per partida triple. Vilajosana va rebre tres guardons, després d’haver-se proclamat campiona de Catalunya de trial, haver pujat al podi de l’Europeu i haver-se proclamat subcampiona del món.

Yun Vilajosana, en posicions centrals, recollint premis. XEVI PLANAS / CICLISMECAT

La gala també va mencionar Xavier Caballol, que fa uns mesos es va proclamar subcampió d’Espanya de paraciclisme en pista per eliminació, a València.

I encara en clau berguedana, la Federació Catalana va distingir al collbatoní Marcel Barrachina, del Club BTT Avià, després d’una temporada meteòrica en què s’ha proclamat campió de Catalunya i d’Espanya de descens en categoria cadet.

La gala es va celebrar a la seu de l’INEFC Barcelona i va comptar amb la presència del també berguedà Abel Garcia, Secretari General de l’Esport de Catalunya, que va ser l’encarregat de tancar l’acte, en un parlament en què va destacar el bon estat de salut del ciclisme al país.