Els Mossos d’Esquadra de la comissaria de Berga van detenir la setmana passada, dimarts 9, tres dones de 22, 39 i 52 anys relacionades amb una plantació de marihuana a l’interior d’un pis de la ciutat. Se les acusa d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric. A més, a una de les detingudes se l’acusa d’atemptat contra els agents i danys.
Una fuita que ho destapa tot
El dia 9, pels volts de les 6 del matí, els Mossos van rebre l’avís d’una veïna que informava que hi havia una fuita a casa i que tenia tot el pis inundat. Els agents s’hi van desplaçar i, amb el permís de la resident, van entrar al domicili per fer les comprovacions.
Un cop dins, van observar que la fuita ja estava arreglada, però que tot el pis encara tenia uns dos centímetres d’aigua. En les comprovacions, també van descobrir dues habitacions dedicades al cultiu de marihuana.
Agressions als agents i danys al vehicle policial
Davant d’aquests fets, els agents van detenir la dona per un delicte contra la salut públic. Durant la detenció i el trasllat a la comissaria, la detinguda va agredir els agents i va provocar danys al vehicle policial, i també va ser denunciada en aquesta línia. Després, els Mossos van continuar investigant i van detenir dues dones més relacionades amb la plantació.
L’endemà, el dia 10, els agents van tornar a entrar al domicili, amb el permís judicial per fer-ho, i van comprovar que hi havia dues estances amb un total de 178 plantes de marihuana. La majoria, amb una alçada aproximada d’uns 60 centímetres. També van observar que el subministrament elèctric estava manipulat i que hi havia una complexa instal·lació amb ventiladors, aparells d’aire condicionat i altres estris per afavorir el cultiu.
Les detingudes van passar l’11 de desembre a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Berga.





