Jutgen un home que s’enfronta a 13 anys i mig de presó per violar l’exparella a Berga

La dona assegura que la va atacar mentre dormia quan havia anat a casa d'ell a recollir-hi roba. L'acusat admet tocaments, però nega la violació.

D'esquenes, l'acusat de violar la seva exparella a Berga, al judidi a Girona. ACN

L’Audiència de Girona ha jutjat aquest dijous un acusat que s’enfronta a 13 anys i mig de presó per violar l’exparella a Berga, el 30 de setembre del 2023.

La víctima, que és veïna de Sant Hilari Sacalm, ha explicat al judici que va anar a casa del processat a recollir-hi roba. Feia poc que havien posat punt final a la relació. Segons ha relatat, al vespre se’n va anar a dormir i es va despertar quan l’acusat li feia tocaments. Li va dir que no volia mantenir relacions sexuals, però el processat no li va fer cas i la va violar.

L’acusat ho nega. Responent a les preguntes de la defensa, ha dit que li va fer tocaments amb la intenció de tenir sexe i que quan ella li va dir que no, van discutir i va parar. La defensa demana l’absolució.

Segons recull l’escrit d’acusació de la fiscalia, acusat i víctima van tenir una relació de parella d’uns sis mesos i va acabar poc abans dels fets.

La víctima va poder avisar un amic, que va alertar els Mossos

La víctima va anar en autobús fins a Berga per recollir roba que tenia a casa de l’acusat. Ja havien quedat que passaria la nit al domicili, perquè ja no tenia busos per tornar.

Explica que, ja al llit, es va despertar perquè l’acusat li estava fent tocaments. Tot i que li va dir que no volia mantenir relacions sexuals, ha detallat que el processat li va abaixar la roba interior, es va tombar damunt seu, la va immobilitzar pels braços i la va violar.

Finalment —ha continuat declarant— el va poder empentar per treure-se’l de sobre. Llavors, va poder avisar un amic seu del que havia passat i aquest últim va alertar els Mossos d’Esquadra, que es van desplaçar fins al pis.

Un policia ha explicat que, quan van arribar allà, l’home es va resistir a obrir la porta i, d’entrada, va negar que hi hagués algú més al domicili. Finalment, però, els va deixar entrar. Dins van trobar a víctima «molt nerviosa», que va acabar explicant que l’acusat l’havia violat.

L’acusat admet tocaments, però diu que després només van discutir

El processat ha declarat al final del judici i només ha respost a les preguntes de la defensa, encapçalada pel lletrat David Muñoz León. L’home nega la violació. Segons ha explicat, tots dos van acordar que la víctima passaria la nit al domicili i que dormirien junts al mateix llit.

L’home ha admès que li va començar a fer tocaments perquè volia mantenir relacions sexuals amb ella, però ha assegurat que de seguida van començar a discutir, ell es va posar «a plorar» i ella se’n va anar a parlar per telèfon. Segons la seva versió, no hi va haver penetració.

La defensa demana l’absolució. El judici ha quedat vist per a sentència.