Abandonen sis gats nounats als contenidors del mig d’Avià

Un veí que passejava el seu gos els va trobar en una caixa de cartró, a tocar dels contenidors del centre del poble, a la zona de l'Ateneu.

Els gats abandonats a Avià. CEDIDA

Sis gatets de molt pocs dies de vida han aparegut aquesta última setmana abandonats al mig d’Avià. Un veí que passejava el seu gos va percebre sorolls a l’entorn de l’illa de contenidors de la zona de l’Ateneu i va descobrir els gatets: eren sis femelles i un mascle.

La rapidesa amb la qual va reaccionar el noi ha permès salvar la vida dels gats, de moment. Elena Smarandeanu, voluntària a càrrec de les colònies de gats d’Avià, va ser una de les primeres persones a qui van comunicar la troballa i va ajudar-los a prendre les primeres decisions.

Smarandeanu explica que el primer que van fer va ser portar-los al veterinari per analitzar el seu estat de salut. Feia molt poca estona que els havien abandonat, i per això tots eren vius: «Si els arriben a abandonar a les quatre de la tarda, haurien mort ofegats. No haurien suportat la calor que fa aquests dies». La voluntària també assenyala que, com a molt, els gats tenien 9-10 dies de vida: «Encara no els havia acabat de caure el cordó».

Solucions veïnals per a tots els gats

Entre tots, han intentat buscar solucions per als gats abandonats, però finalment la família del noi que els va trobar a decidit afrontar el repte de fer-los créixer a base de biberons en aquestes primeres setmanes de vida, a l’espera de trobar una família adoptiva definitiva. La família s’ha repartit quatre dels sis gats i els altres dos —els més petits— s’alimentaran gràcies a una mare gata.

Smarandeanu admet que els fets l’han deixat colpida: «No entenc com poden passar aquestes coses. Si no pots afrontar-ho, demana ajuda. Entre tots, podem trobar opcions abans d’arribar a fer una barbaritat com aquesta. No podem tolerar l’abandonament i el maltractament animal». En la mateixa línia, l’alcaldessa, Patrocini Canal, ha assegurat que «hi ha solucions» i, de fet, «és molt més difícil fer-ho malament que fer-ho bé, en aquests casos».