El PSC reclama un pla per netejar pintades de Berga i que es prioritzin espais emblemàtics i zones de pas

Els socialistes valoren positivament el reforç de la neteja dels últims mesos, però consideren que és insuficient perquè encara hi ha pintades que "fa massa temps que són visibles". Per resoldre-ho, presenten una moció al ple d'aquesta setmana.

Pintada al carrer Puig-reig, a tocar de la plaça de les Cols. CEDIDA

El PSC continua fent pressió per netejar les pintades de les façanes de Berga. El grup socialista presenta una moció al ple d’aquest setembre per impulsar un pla de prevenció i eliminació de pintades vandàliques. Segons diuen, l’objectiu és «millorar la imatge de la ciutat, protegir el patrimoni i garantir un espai públic més net i cuidat».

Els socialistes valoren positivament els reforços de neteja dels últims mesos, però consideren que són insuficients. «Continuen existint nombrosos punts afectats i algunes pintades fa massa temps que són visibles«, apunten en un comunicat. Per resoldre-ho, exigeixen més recursos, una planificació estable i una resposta més ràpida que eviti que les pintades es cronifiquin o es normalitzin.

Un dels punts on, segons el PSC, cal posar el focus és al parc del Lledó, amb pintades als accessos i als entorns de l’amfiteatre:

També hi ha una acumulació de pintades importants al carrer Sant Francesc, molt a prop de l’entrada al Cine Patronat i a pocs metres de la Torre de les Hores:

I és important per al PSC que s’actuï amb agilitat en pintades en zones de pas, com, per exemple, aquesta de Santa Eulàlia:

Pintada a Santa Eulàlia. CEDIDA

Noves eines de gestió i més vigilància

La moció del PSC per posar-hi remei pretén forçar que s’elabori un pla continuat d’identificació, seguiment i retirada de pintades. També que es prioritzin espais amb una afectació visual més gran i els punts d’especial rellevància patrimonial, turística o zones de pas. A banda, els socialistes proposen que s’estudiïn fórmules de col·laboració entre l’Ajuntament i els propietaris dels immobles afectats per facilitar-ne la neteja, així com analitzar mecanismes de gestió que permetin actuar amb més agilitat.

El grup també reclama que es reforci la vigilància i la identificació dels responsables de les pintades. En aquesta línia, també consideren clau que s’apliquin de manera efectiva les mesures i sancions previstes en l’ordenança municipal de civisme.

«Qui embruta ha d’assumir el cost dels danys»

El portaveu del PSC a l’Ajuntament de Berga, Marc Ortega, assegura que «no n’hi ha prou amb accions puntuals» i que «cal una resposta continuada i eficaç de l’Ajuntament que permeti eliminar les pintades amb rapidesa, reforçar la prevenció i exigir responsabilitats als seus actors».

Ortega també recrimina que «qui embruta ha d’assumir el cost dels danys ocasionats». I conclou que «no és just que les conseqüències econòmiques d’aquests actes recaiguin sempre sobre el conjunt de la ciutadania».

La moció es debatrà al ple ordinari d’aquest dijous, que començarà a les 19.30 h, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Berga.