En marxa un procés participatiu per proposar noms per a diversos espais públics de Berga que actualment no disposen de nomenclatura o no tenen un nom oficial. La comissió de Nomenclàtor de l’Ajuntament ha impulsat el procés que té diferents potes: d’entrada, proposa noms per a vuit rotondes que no en tenen; la comissió també proposa noms per a tres placetes sense batejar; i, finalment, demana a la ciutadania propostes per anomenar quatre espais de la ciutat sense nomenclatura.
Els quatre punts que pot batejar la ciutadania
Els espais establerts per tal que la ciutadania pugui fer propostes són els següents:
- L’espai del monument al Canal Industrial (al capdavall de l’Avinguda del Canal Industrial).

- El carreró que connecta la plaça de Sant Joan amb el carrer de Pompeu Fabra.

- L’espai que connecta els carrers de Coforb i Capolat.

- L’espai d’aparcament situat a la part posterior de l’església de Sant Francesc.

Com proposar noms?
Les persones interessades a proposar nomenclatures per als espais sense nom poden fer-ho presentant una instància genèrica a través del registre municipal (AQUÍ) fins al 28 de setembre de 2026. I per a dubtes relacionats amb el procediment, l’Ajuntament ha posat a disposició de la ciutadania el correu electrònic participaciopopular@ajberga.cat.
La comissió valorarà les propostes rebudes i, abans de prendre una decisió, també es consultarà el veïnat. Entre els criteris que es tindran en compte hi ha la relació del nom amb el lloc o l’espai i el fet que sigui un nom popular o que la població ja utilitzi de manera natural.
En el moment que les noves nomenclatures hagin estat aprovades, el següent pas serà registrar-les a la plataforma SITMUN, el Sistema d’Informació Territorial Municipal, que permet compartir i publicar informació geogràfica generada pels serveis de la Diputació de Barcelona, els ens locals de la demarcació i altres organismes.
Propostes de l’Ajuntament per a altres espais: vuit rotondes i tres placetes
A banda, la Comissió de Nomenclàtor ha fet una proposta de noms per a espais que encara no en tenen.
Nova nomenclatura per a rotondes sense nom
- Rotonda de l’ambulatori.
- Rotonda de l’Hospital.
- Rotonda del passeig de la Pau.
- Rotonda del parc de les Aubes.
- Rotonda Roca de Codines.
- Rotonda de Santa Joaquima de Vedruna.
- Rotonda de la Rasa del Canyet.
- Rotonda del Comte Oliba.
Nova nomenclatura per a placetes:
- Placeta de la Gratella, a tocar de Pinsania.
- Placeta de Sant Francesc, davant del convent.
- Placeta del Trencacames, just abans de la històrica pujada del trencacames.
A través d’una instància genèrica, la ciutadania també pot presentar objeccions a aquests noms fins al 28 de setembre.






