La residència Mont-Martí de Puig-reig s’amplia amb una unitat per a discapacitats psíquics

La residència geriàtrica Mont-Martí de Puig-reig estrenarà el mes que ve una unitat de discapacitats psíquics, per a persones amb patologies psiquiàtriques, tal com detalla director del centre, Joan Andrés: «són persones que van néixer ara fa més de 50 anys amb paràlisi cerebral, altres que tenen epilèpsies o meningitis que han evolucionat malament, entre d’altres patologies psiquiàtriques».
Aquesta nova unitat tindrà 60 places disponibles. Hi haurà 5 subunitats amb 12 llits cadacuna. Per habilitar aquest nou espai s’ha ampliat el centre en gairebé 500 metres quadrats, i se n’han modificat gairebé 500 més.
El grup SAR, al qual pertany la residència Mont-Martí finança íntegrament les obres, que costen 600.000 euros, perquè Puig-reig pugui oferir un servei del qual n’hi ha mancança a Catalunya. Per poder-lo oferir el centre haurà d’ampliar la plantilla de personal. El director calcula que un cop estigui plenament en funcionament es passarà de la vuitantena de treballadors actuals a tenir-ne uns 150. Nou repte, doncs, per a la residència Mont-Martí de Puig-reig, que avui ha celebrat els 100 anys d’una àvia del centre. Maria Peñalba ha complert un segle de vida i aquesta tarda hi ha hagut festa grossa, amb la presència d’una representant del departament de Benestar i Família de la Generalitat, de l’alcalde i regidors de Puig-reig, i entre d’altres, de membres d’entitats, que han fet entrega d’obsequis a Maria Peñalba. La celebració també ha reunit familiars de l’homenatjada i personal i avis de la residència. Maria Peñalba és, de moment, l’única àvia centenària de la residència Mont-Martí de Puig-reig.