La Unió de Botiguers i Comerciants de Berga ha demanat a l’Ajuntament que controli més el trànsit rodat pel carrer Major. La principal artèria comercial de la ciutat és oberta al trànsit per a càrrega i descàrrega de 5 a 11 del matí, però els comerciants demanen més atenció als cotxes que hi entren fora de l’horari establert.
La Policia Local diu que ha donat una clau perquè puguin entrar al carrer Major també a la tarda dues furgonetes que reparteixen medicaments amb l’objectiu que les farmàcies no es quedi sense abastiment a cap hora del dia.
A banda dels repartidors de medicaments, només una altra furgoneta comercial, la que reparteix pa, pot accedir al carrer Major a les tardes, i sempre que sigui abans de les 5.
Els comerciants també s’han queixat que hi ha veïns que estenen la roba en balcons i finestres que donen al carrer Major. L’Ajuntament recorda que l’ordenança municipal prohibeix estendre roba a la via pública i que s’ha de fer sempre en patis interiors. Darrerament, la Policia ha detectat alguns veïns que estenen al carrer Major. Són immigrants que desconeixen la normativa i que no han reincidit després que la Policia els informés de la prohibició.


