Les associacions de veïns de Berga defensen l’aplicació de l’ordenança cívica i no fan costat als joves perquè s’aboleixi

Les associacions de veïns de Berga no donaran suport als col·lectius de joves de la ciutat perquè s’aboleixi l’ordenança de convivència cívica i bon govern. En un comunicat emès per les entitats veïnals després d’una reunió que van mantenir ahir a la nit, posen de manifest que consideren positiva tota eina que serveixi per millorar la convivència i el respecte per les persones. Ho argumenta Mari Freitas, portaveu de les associacions de veïns.
Segons el comunicat de les associacions de veïns, l’ordenança municipal és positiva i s’ha de complir. Això sí, s’ha d’aplicar a tothom per igual. En aquest sentit, els joves denuncien que l’ordenanaça s’aplica amb desigualtat, però sobretot, no estan d’acord amb el contingut de l’ordenança i per això rebutgen que l’Ajuntament la mantingui en vigor. Per als veïns en canvi, és un eina necessària i no s’ha d’abolir, però sí que estan oberts a parlar amb els joves i amb l’equip de govern en cas que hi hagi algun punt concret que s’hagi de revisar. En aquest sentit, l’alcalde de Berga, Ramon Camps, es mostra disposat a estudiar modificacions a l’ordenança, però no pas a retirar-la. Demana als col•lectius de joves que facin un llistat dels canvis que hi volen, i garanteix que el consistori estudiarà si són viables. Recorda que ja fa mesos que l’Ajuntament espera que els col·lectius detallin els canvis que proposen.
Entre Ajuntament i veïns hi ha un acord bàsic sobre l’ordenança: que es poden estudiar canvis però que l’ordenança no es pot retirar, i que s’ha d’aplicar amb rigor.