Albert Guinovart torna a Berga per interpretar al piano la seva ‘Celebració’ de la Patum

Aquest Corpus se celebren els 10 anys del memorial Ricard Cuadra. Els concerts de Patum es van començar a fer per recordar la figura del mestre berguedà, un dels grans impulsors de la música del Corpus, i el màxim recuperador de les peces oblidades de la festa.
Ara, el memorial Ricard Cuadra arriba als deu anys amb grans èxits assolits, com l’edició en un disc de les partitures recuperades del mestre, i diverses noves composicions. Entre les peces que s’han estrenat en aquests deu anys, destaquen les que va compondre el pianista Albert Guinovart, i que es van poder sentir a la plaça de Sant Pere el mes de juny passat.
Aquest diumenge, Guinovart torna a Berga, i ho fa sense cobrar. Pujarà a l’escenari del Teatre Municipal de Berga per tocar diverses composicions, entre les quals la suite Celebració, dedicada a commemorar el Patrimoni de la Humanitat de la Patum. També interpretarà d’altres composicions seves, per als musicals Gaudí, Mar i Cel i per la sèrie de TV3 El Cor de la Ciutat. A més, tocarà una diversos temes propis, i una sonata sobre cançons populars catalanes.
Per celebrar els deu anys del memorial, els organitzadors preparen una trobada amb tots els músics i col•laboradors que han participat en els concerts al llarg de l’última dècada. I el pròxim recital de Corpus serà molt especial.
De moment, el concert d’Albert Guinovart s’ha programat per diumenge, a 2/4 de 7 de la tarda, al Teatre Municipal. Les entrades es poden encarregar a l’Oficina de Turisme del carrer dels Àngels, i també es podran comprar abans del concert a les taquilles del teatre per 12 euros.