El dispositiu de seguretat que han preparat els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Berga per la Patum serà pràcticament igual al de l’any passat. Només variarà pel canvi d’ubicació del concert de divendres i les parades del col•lectiu de joves, que tornaran a l’avinguda del Canal Industrial.
Hi haurà entre 40 i 50 agents cada nit, repartits entre els diferents punts on es desenvolupa la festa, i molts aniran vestits de paisà, perquè els Mossos d’Esquadra no volen donar la sensació que Berga és una ciutat assetjada per la policia.
Els Mossos d’Esquadra tindran els equips d’ordre públic al capdavall de l’avinguda del Canal, en un lloc apartat, però pròxim a la zona dels concerts, perquè, si hi hagués cap problema als punts d’oci nocturn poguessin actuar amb rapidesa.
Mossos i Policia Local han explicat el dispositiu a diversos col•lectius de la ciutat. S’han reunit amb els joves organitzadors del concert i de les ‘barraques’, amb les associacions de pares i mares de l’institut públic i de l’escola La Salle, amb els comerciants, i ahir al vespre, amb totes les associacions de veïns de la ciutat.

