Jesús Boixader prendrà el relleu a Josep Xoy com a cap d’ERC a Berga i com a regidor a l’Ajuntament

El primer tinent d’alcalde en funcions de Berga i cap de llista d’ERC en les passades eleccions municipals, Josep Xoy, ha presentat aquest vespre la seva renúncia a l’acta de regidor a la Junta Electoral. Josep Xoy ja va anunciar la seva dimissió la setmana passada, després dels mals resultats d’ERC a Berga, que ha passat de tres a un regidor. Prendrà possessió del càrrec de regidor, el proper 16 de juny,Jesús Boixader, que és el número dos a la candidatura i que agafa el relleu de Xoy al capdavant d’ERC a Berga. Els republicans passaran de ser socis de govern amb el PSC, a l’oposició.
Josep Xoy ha explicat que la decisió de renunciar a l’acta de regidor no va ser ‘a cop calent’ tot i que la va prendre la mateixa nit del dia 27. El primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Turisme en funcions ha assegurat que ja havia pres la determinació ‘irrevocable’ de renunciar a la seva acta de regidor en cas d’aconseguir ‘un resultat dolent’.
Xoy ha comentat que la secció local va analitzar els resultats i que hi va haver unanimitat en considerar que havien estat una ‘decepció’. També ha afegit que tant ell com la resta de companys de partit creuen que el nombre de vots rebuts no ha estat proporcional a la feina feta i a la dedicació que han tingut al llarg del mandat. El fins ara líder d’ERC ha dit que és evident que l’equip de govern de Berga (format per PSC i ERC) ha patit un ‘desgast’ en les eleccions. El PSC, que l’any 2003 va treure set regidors, n’ha perdut un en les últimes eleccions. I ERC ha passat de tres a un regidor. Segons Xoy, cal assumir la davallada. El que més li dol és que pensa que projectes que formen part de la columna vertebral d’ERC, com pot ser la construcció del Centre d’Interpretació de la Patum i l’actuació a la Rasa dels Molins, no tiraran endavant perquè ni CiU ni la CUP no veuen el projecte amb simpatia. Xoy ha assegurat que, tot i la seva renúncia, no es desvincularà d’ERC de Berga, ja que tots plegats han de continuar treballant, ha dit, per tenir pes a la ciutat.
Xoy també ha fet una lectura dels resultats en ‘clau nacional’. En aquest sentit, ha dit que veient els resultats que ha obtingut ERC en les últimes eleccions municipals ‘es posa en dubte’ si la ciutadania ha entès el segon pacte a la Generalitat amb el PSC i ICV.