Els lligams històrics entre Catalunya i Grècia es van recordar ahir en una jornada que es va celebrar al Casal d’Europa del Berguedà, amb la presència d’unes 200 persones, que van poder presenciar imatges de l’expedició dels catalans a Grècia, danses antigues de Grècia, una exposició sobre aquest país i degustació de productes típics, i una xerrada centrada en l’Expedició dels catalans a Grècia, a càrrec de Jaume Sobrequés, historiador i director del Museu d’Història de Catalunya, que va fer un repàs de la presència de catalans a Hipati, que és la capital de l’antic ducat de Neopàtria.
Els catalans van deixar una petjada important en la història d’Hipati i per aquest motiu, el president del Casal d’Europa del Berguedà, Jaume Farguell, va trobar interessant organitzar l’acte d’ahir, amb l’objectiu de recordar la presència catalana a Hipati, que entre els segles XIV i XV van tenir molt bona acceptació, però prèviament, els catalans, fins i tot havien estat malvistos, fet que també s’ha de tenir en compte, segons Jaume Sobrequés.
Després de la jornada d’ahir dedicada a Grècia, el president del Casal d’Europa, Jaume Farguell en va fer un bon balanç i va dir que aquest acte ha de ser l’inici de relacions continuades amb Hipati, ja que des del seu punt de vista Berga també es pot donar a conèixer en aquesta ciutat, ja sigui amb una exposició sobre la Patum o amb altres propostes.



