El pantà de la Baells no arriba al 50% de la seva capacitat. L’embassament es troba al 47% de la seva capacitat, molt per sota del seu estat ara fa un any, quan era del 74%. Tot i això, segons l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), no és una situació crítica pel que fa al consum de boca. Ho ha dit a Ràdio Berga Jorge Helmbergcht, del departament de gestió de recursos hídrics de l’àrea de gestió i control de l’ACA.
Els baix nivell d’aigua ja fa mesos que s’arrossega a la conca del Llobregat i això va fer que l’abril passat entrés en vigor el decret de sequera. Un decret que es manté i que comporta la reducció de la dotació en un 15% o la substitució de part dels cabals destinats a reg agrícola per a aigües regenerades, l’anul·lació dels desembassaments per a ús exclusivament hidroelèctric, la intensificació dels controls d’usuaris i el reforç de mesures d’estalvi a les xarxes d’abastament.
A la primavera, l’Agència Catalana de l’Aigua preveia un estiu encara pitjor, i pensa que tot i estar 20 hectòmetres per sota de la mitjana històrica, no faran falta més mesures restrictives, segons els tècnics la situació no empitjorarà i el consum d’aigua de boca està garantit fins a final d’any.
Els tècnics diuen que és normal que durant els mesos d’estiu es puguin reduir les reserves del pantà de la Baells, ja que són mesos amb escassetat de pluges, però s’espera que de cara la tardor es puguin recuperar els nivells d’aquest embassament amb l’arribada de pluges més continuades.



