A la segona, ha anat a la vençuda. Les obres per construir la nova escola d’educació especial Llar Santa Maria de Queralt ja estan adjudicades. A diferència de l’anterior convocatòria, que va quedar deserta, aquesta vegada s’han presentat quatre empreses, atretes pel preu més alt que paga l’Ajuntament de Berga. De les quatre constructores, ha guanyat el concurs l’empresa Construccions i Promocions Queralt S.L. Ho ha explicat l’alcalde de Berga, Juli Gendrau.
Ara només falta que dijous el ple ratifiqui la decisió. Gendrau diu que aquesta reunió és només per ratificar la decisió, perquè la mesa de contractació, a part d’estar formada per tècnics municipals, està composta també per representants de tots els grups polítics de l’Ajuntament. L’alcalde admet que arribar fins aquí ha estat un camí molt llarg, amb complicacions i entrebancs, però que ara poden començar a estar satisfets de la feina feta.
Gendrau diu que si no hi ha cap imprevist, s’espera que d’aquí a un any i mig les obres puguin estar enllestides. També explica que aquesta escola és molt important per la ciutat de Berga.
Recordem que el projecte per fer la nova escola de la Llar es va haver de tornar a redactar, després que diverses empreses constructores rebutgessin fer els treballs perquè consideraven que el preu que pagava l’Ajuntament era molt baix. Després, la Generalitat va acordar destinar dos milions i mig d’euros a la construcció de la nova escola de la Llar, i ara el consistori ja ha rebut la notificació del nou conveni per adjudicar l’obra.

