Les obres del Centre d’Atenció Primària de Puig-reig arriben a la recta final

Puig-reig estrenarà cap als mesos d’abril o maig el nou Centre d’Atenció Primària, el CAP, que està construint l’empresa Construccions i Promocions Queralt al carrer de la Via. Segons l’alcalde del municipi, Saturnino Domínguez, les obres del nou equipament sanitari avancen a bon ritme.
L’obra, que té un cost de 2,3 milions d’euros, serà un edifici de dues plantes. A la planta baixa del nou CAP hi haurà la zona administrativa i la recepció, i la zona assistencial, que inclourà dues consultes de pediatria, cinc de medicina general i una de tractament. En aquesta planta també s’hi ubicaran l’àrea de presa de mostres, i els magatzems.
En la primera planta hi funcionaran dues consultes d’odontologia i dues consultes polivalents. També hi haurà l’aula d’educació sanitària, els magatzems, els vestidors del personal i dels usuaris, una sala per al personal i dos dormitoris.
A més dels professionals que atenen el CAP actual, el nou equipament es reforçarà amb la incorporació d’un odontòleg i d’un auxiliar d’infermeria de suport. La plantilla estarà formada per tres metges de medicina general, un pediatre, l’odontòleg, quatre infermeres, l’auxiliar d’infermeria, un assistent social que hi serà dos cops a la setmana, dos administratius i la llevadora, que també visitarà dos dies a la setmana.
Amb el trasllat del CAP al carrer de la Via l’edifici de l’Ajuntament podrà ampliar les seves dependències. La intenció és que abans del maig ja s’hi puguin traslladar l’oficina d’empadronament i l’oficina d’atenció al ciutadà, on fer els diferents tràmits dels que s’encarrega l’Ajuntament. El consistori també vol instal·lar en aquests locals els departament de Serveis Socials i dedicar una part de l’espai a fer-hi despatxos per als diferents grups municipals.