La pluja ha estat de nou molt generosa a Berga i a molts punts del Berguedà. Ahir a Berga van caure fins a 96 litres per metre quadrat. I en aquests primers dies de juny a la ciutat s’han recollit 190 litres per metre quadrat.
Des de diumenge hi ha hagut ruixats i tempestes a molts punts de Catalunya, pluges que han caigut de manera irregular i amb quantitats acumulades de desenes de litres per metre quadrat. El cas de Berga però, ha estat excepcional, ja que pràcticament cada dia s’ha posicionat com la ciutat amb més registre de precipitacions de tot el país.
Algunes dades més. En el que portem de juny, el dia més plujós va ser ahir amb diferència en alguns punts de Berga es van recollir els 96 litres esmentats a altres hi van caure 72,9 i a l’estació del Servei Meteorològic de Catalunya, al Santuari de Queralt, el registre va ser 47,2 litres .
Dimarts els registres de pluja van ser més minses d’entre 18,7 litres i 28,4 litres. Dilluns es van recollir al voltant dels 45 litres per metre quadrat i diumenge mentre que a Berga es van recollir uns 21 litres a Queralt el registre va ser de 41,5 litres per metre quadrat. Per als propers dies, no es descarten noves tempestes. Això sí, en principi, de menor intensitat.
El meteoròleg berguedà Aleix Serra remarca que si aquests alts registres haguessin caigut a sobre del pantà de la Baells o a la capçalera del Llobregat segurament haguessin hagut problemes molt més greus.
De moment, aquest mes de juny està seguint la mateixa tònica que el passat mes de maig, el més plujós des del 1995, quan el registre va ser de 171 litres per metre quadrat. El passat maig, a Berga es van recollir 223 litres per metre quadrat. Va ploure molt i durant molts dies. Concretament, 21 dels 31 dies del mes van registrar precipitacions. Una aigua que, a més, va estar molt repartida per tota la comarca, amb registres d’entre 200 i 300 litres a gairebé tots els municipis del Berguedà.
Portaveus de l’Agència Catalana de l’Aigua, han assegurat que de moment no és previst obrir les comportes a l’embassament de la Baells, que a avui es troba gairebé al 83% de la seva capacitat.

