Els carnissers asseguren que aguanten bé el cop de la crisi econòmica, tot i que adverteixen que, si augmenta molt l’atur, la davallada del comerç pot arribar també al sector de l’alimentació. Al programa Mitja hora de ramaderia, de Ràdio Berga, hem fet tertúlia amb tres carnissers del Berguedà: Gabi Carrillo, de la carnisseria Marisol de Berga; Mercè Tubau, de la carnisseria Gemma de Gironella, i Adela Vegas, de la carnisseria Adela de Bagà, que diu que els clients no volen renunciar a la qualitat.
El president de la cooperativa Ramaders de Muntanya del Berguedà, Josep Armengol, ha explicat que intenten ajustar-se al màxim al preu de mercat, i no cobrar als carnissers cap sobrecost per adquirir carn de qualitat.
Els carnissers de la comarca són la principal xarxa de distribució de la cooperativa Ramaders de Muntanya. De tota manera, la carn natural del Berguedà també es pot adquirir en algunes grans superfícies de l’àrea metropolitana de Barcelona i de la Catalunya central.

