L’economia del Berguedà va tancar el 2007 amb un avanç notable, del 3,37%. És una crescuda que supera d’una centèsima la mitjana de la regió central. Les dades es desprenen de l’Anunari Econòmic Comarcal de Caixa Catalunya, la radiografia més important de l’economia del país, comarca per comarca.
El document es refereix a l’any passat, per tant, abans que es comencés a notar la crisi. Per això, Caixa Catalunya l’ha volgut presentar com l’últim informe d’un cicle de vuit anys de gran creixement. El Berguedà ha tancat aquest període 2000-2007 amb molt bona nota. L’economia comarcal ha crescut gairebé un 23%, en consonància amb la mitjana catalana.
Del creixement de l’any passat al Berguedà, en té bona part del mèrit el sector de la construcció. Va avançar un 8%, tot i que ja es començaven a notar els primers símptomes de la frenada. De fet, si eliminéssim el sector del totxo, l’economia berguedana hauria crescut tot just la meitat del que ho va fer l’any passat.
En el sector serveis, és notable l’avenç de l’hosteleria, d’un 5,5%, molt per davant del comerç, amb tot just un 1% d’increment respecte a l’any anterior.
A la indústria, destaca el progrés de l’alimentació, amb un 9,4%, i de la metal·lúrgia, amb un 5,7%. En canvi, el tèxtil va tancar l’any en negatiu, amb una caiguda del 3,7%.
Finalment, al sector de l’agricultura i la ramaderia, van millorar moltíssim els cereals, amb un 18,2% d’avenç per l’encariment de preus, i el vacum, amb un 8,1%. En canvi, van recular la producció de llet i les hortalisses.
Pel que fa al mercat laboral, bones dades per al Berguedà, al 2007. L’afiliació a la Seguretat Social va créixer un 4%, pràcticament igual que el 2006.

