Marc Coma: ‘si no tenim problemes, aconseguirem un bon resultat al Dakar’

El dia 3 de gener, d’aquí a poc més d’un mes, començarà el Dakar 2009. Serà el primer a Sudamèrica, després que la suspensió de l’any passat per l’amenaça terrorista just abans de començar la mítica prova africana fes decidir canviar la ubicació de la prova. Un dels protagonistes indiscutibles serà, un any més, el pilot de motos d’Avià, Marc Coma, que arriba de nou com un dels favorits a la victòria. Es tracta d’un canvi d’escenari que, segons ha explicat el mateix Marc Coma en una entrevista al programa Berguedà Nit de Ràdio Berga, manté l’atractiu de les edicions anteriors. La durada serà la mateixa: 17 dies i 10.000 quilòmetres per recórrer, molts pel desert. Això sí, hi haurà una diferència destacable i és que algunes etapes es faran a molta més alçada de la que estan acostumats els pilots, fins a 4.500 metres d’altura. En qualsevol cas, el pilot avianès ja està preparat i arriba en un bon moment de forma al famós ral·li. I és que el Dakar continua sent la cita estrella de l’any. Coma ha remarcat que ‘ hem tingut tot un any i estem preparats’.
La prova és també molt esperada pels seguidors de Marc Coma, que l’any passat es van quedar amb les ganes de veure el d’Avià pels deserts d’Àfrica a causa de la suspensió de la prova i l’any anterior van veure com la victòria s’escapava a les portes del final per culpa d’una caiguda. Enguany, l’ambició torna a ser màxima, i si no hi ha problemes, Coma tindrà moltes opcions de guanyar: ‘l’objectiu és competir bé i, si no tenim problemes mecànics ni caigudes, segur que podem aconseguir un bon resultat’.
De moment, els pilots ja escalfen motors de cara al nou Dakar a l’Amèrica del Sud, que com dèiem, començarà el dia 3 de gener. Coma ha participat aquest cap de setmana a les 24 Hores Quadis d’Automobilisme al Circuit de Catalunya, a Montmeló, on amb el seu equip ha aconseguit una meritòria onzena posició. És una prova amena per a pilots d’alt nivell com ell, que així poden gaudir d’un ambient més distès i amateur. Coma diu que li ha servit per recordar els seus inicis. Hi ha participat tres campions del món de motos han participat en aquesta prova. Un ha estat Marc Coma, guanyador del títol mundial de raids; el barceloní Toni Bou, que té dos campionats del món de trial; i Ángel Nieto, vencedor en tretze ocasions de la màxima competició de velocitat de motociclisme.