Dos berguedans reben guardons en dos certamens de fotografia

Dos fotògrafs berguedans han rebut premis per diferents certàmens fotogràfics. Són Juli Bover, que ha guanyat el primer premi en la categoria de natura del primer certamen fotogràfic Nikon per a professionals, i Albert Garrido que ha aconseguit el segon premi a la secció oficial del desè Fotoconcurs Carnet Jove. Tots dos són membres de l’Agrupació Fotogràfica Tallers d’Arts i Oficis de Berga (AFTDAO). El president de l’Agrupació, Frederic Garrido, ha explicat que es tracta de premis importants, tant per la quantia dels guardons (el FotoNikon té una dotació de 6.000 euros i el Fotoconcurs del Carnet Jove dóna una càmera reflex i un viatge a Egipte), com pel prestigi que tenen. Els guardons tenen el mèrit afegit d’haver-se imposat davant el gran nombre d’obres presentades. Al certamen Nikon, hi van prendre part més de 800 fotògrafs de tot l’estat, mentre que al concurs del Carnet Jove s’hi van presentar 1.435 persones.
El president de l’Agrupació Fotogràfica ha destacat que aquests darrers premis permetran donar a conèixer més l’entitat i el nivell fotogràfic del Berguedà.
L’Agrupació Fotogràfica Tallers d’Arts i Oficis de Berga dedica gairebé el 80% de la seva activitat a la formació. En l’actualitat, 85 persones fan classes de fotografia a l’Agrupació berguedana.