Coma guanya una altra etapa i demostra que no té rival al Dakar

El pilot d’Avià Marc Coma (KTM) s’ha apuntat la seva tercera victòria al ral·li Dakar, després de liderar àmpliament l’especial entre les localitats argentines de Jacobacci i Neuquen, amb la qual cosa consolida el liderat i ja suma 42:57 minuts d’avantatge sobre el nord-americà Jonah Street (KTM), nou segon classificat.
Coma ha estat el més ràpid en recórrer els 459 quilòmetres cronometrats entre Jacobacci i Neuquén, seguit del vigent campió de la categoria, el francès Cyril Despres, que a diferència de l’etapa de dilluns, no ha tingut problemes amb els pneumàtics i ha acabat a poc més d’un minut de l’avianès.
Amb un domini aclaparador fins ara, Coma ha reconegut que, «en aquest moment, la preparació física ja ha començat a jugar un paper determinant. El terreny ha canviat, les zones s’han tornat més lentes, més trencades i molt més tècniques. Ens disposem a afrontar els dies durs».
En l’etapa d’avui, Coma ha hagut d’obrir cinc tancats de bestiar, ja que la ruta del ral·li travessa finques privades. «En aquesta àrea, és molt normal trobar portes tancades. Abans, les obríem i les tornàvem a tancar perquè el que venia al darrere perdés el mateix temps que tu, però avui jo no ho he fet perquè sabia que darrere meu arribava Viladoms», ha explicat.
Jordi Viladoms, escuder i company d’equip de Coma a KTM, ha estat sisè a gairebé nou minuts del líder.
Després de la tercera victòria en quatre etapes, Coma encapçala la general amb un còmode avantatge de 42:57 minuts sobre el segon, el nord-americà Jonah Street, mentre que el francès David Fretigné és tercer. Viladoms continua en la quarta plaça, a gairebé 56 minuts de Coma, i Despres es troba onzè, encara molt lluny dels pilots de cap i del líder.
A la cinquena etapa, els pilots recorreran 763 quilòmetres entre Neuquén i San Rafael, en el que serà el test més important de la primera setmana de ‘raid’, amb 506 quilòmetres cronometrats amb diverses zones de dunes i trams de pilotatge molt tècnic.
En cotxes, Carlos Sainz s’ha adjudicat la seva segona etapa del Dakar Argentina-Xile i segueix liderant el ‘raid’, mentre que el qatarí Nasser Al Attiyah ha estat segon i continua a prop del madrileny a la general, ja que avui la diferència només ha estat de sis segons.