L’Ajuntament de Cercs espera els ajuts públics per adequar els terrenys on s’ubicarà l’empresa Jindal Stainless

D’aquí a poques setmanes l’Ajuntament de Cercs preveu que li confirmin les subvencions dels fons Miner i Feder que, entre d’altres ajuts, permetran adequar els 40.000 metres quadrats de terrenys on s’instal·larà l’empresa metal·lúrgica d’origen indú Jindal Stainless. L’alcalde de Cercs, Ferran Civil, diu que esperen poder disposar dels diners d’aquí un mes i mig o dos, i que les màquines ja hi puguin començar a treballar.
Es preveu que les ajudes públiques sumin uns 600.000 euros. Així es finançarà l’adequació dels terrenys (moviment de terres i aplanament), on s’instal·larà l’empresa Jindal, entre la C-16 i la carretera de Sant Corneli, a la zona on hi havia les antigues oficines de Carbons de Berga. La multinacional dedicada a l’acer inoxidable preveu invertir 9 milions d’euros a Cercs i crear uns trenta llocs de treball directes, a través del que serà el centre de distribució pel sud d’Europa.
D’altra banda, Ferran Civil marxa cap a Beirut, capital del Líban amb una delegació de responsables municipals i comarcals de Catalunya per assistir al tercer seminari hispano-libanès de cooperació intermunicipal. Les autoritats del Líban volen traslladar l’experiència del Consorci de Formació i d’Iniciatives (CFI) Cercs-Berguedà a la zona per diversos motius.
Al Líban, el CFI signarà demà un conveni de col·laboració amb dos municipis libanesos. Un projecte que tindrà una vigència de dos anys i té com a objectiu promoure el desenvolupament econòmic local i l’ecoturisme.