La cap de llista del PSC de Berga serà una dona

L’alcaldable del PSC de Berga a les eleccions municipals serà una dona. Divendres, els socialistes anunciaven que l’actual portaveu, Dani Bullich, no es presentarà com a cap de llista i ara han fet públic que “Berga és nom de dona”. Aquest és l’eslògan d’uns cartells que el PSC ha penjat en carrers i places de la ciutat.
Segons Bullich, la pretensió dels socialistes «no és crear expectativa», sinó “informar sobre el procés d’elecció de l’alcaldable”, tenint en compte que, per primera vegada en 24 anys, l’alcaldable socialista no és Ramon Camps.
Sobre la candidata, ni una pista. Bullich ha insistit que “és una persona amb una àmplia experiència en el seu camp”, que té trajectòria política, però no ha aclarit si serà l’actual alcaldessa d’Olvan i diputada al Parlament, Judit Carreras, alguna de les actuals regidores socialistes a l’Ajuntament de Berga (Encarna Sánchez, Lurdes Bover, Pura Rabat i Sandra Lorente), una que ho hagi estat en altres mandats i pugui tornar a la política activa, o bé un nou fitxatge.
La candidata és un secret que el PSC no donarà a conèixer fins que s’hagi fet l’assemblea de militants, que es farà a finals d’aquesta setmana, tot i que encara no s’ha concretat si serà dijous o divendres.
Un cop la candidata sigui ratificada en assemblea es farà públic el nom, i a partir d’aquí el PSC acabarà d’elaborar i presentar tota la llista socialista. Aquest serà el següent pas del procés. I, paral·lelament, continuarà treballant en el programa electoral que presentaran a les eleccions municipals del 22 de maig.
“Per al grup municipal socialista, el més important no és qui encapçali l’equip, que també, sinó el projecte de transformació de Berga que el PSC presentarà a les eleccions”, diu Bullich.