Berga serà la seu aquest dissabte, 29 d’octubre, del primer Concurs de Cobles del Berguedà que comptarà amb la participació de quatre formacions. Seran la Cobla Pirineu, la Principal de Berga, la Cobla de l’Escola Municipal de Música i la Ciutat de Manresa, que compta amb un bon grapat de músics berguedans. Les cobles es distribuiran en diferents escenaris. Es faran tres rondes, una primera de sardanes per ballar, una altra de sardanes de lluïment i finalment una de temàtica berguedana. Un jurat tècnic valorarà cada actuació i designarà la millor tocada en cada ronda i la millor actuació general. El públic, a més de ballar i escoltar, podrà votar la seva preferida.
Pere Artigas, de la Colla Sardanista Cim d’Estela, explica que es tracta d’una iniciativa que neix amb la intenció de difondre la cultura popular i tradicional catalana, que copia el format de concurs que ja es desenvolupa “amb molt èxit” a Banyoles, però adaptat al Berguedà. L’organització, liderada per la cooperativa Tres Branques, vol presentar així “un nou format d’audició i ball de sardanes” amb l’objectiu d’ampliar l’oferta per als seguidors de la sardana i d’atreure nous públics. A més, el concurs també té la voluntat de ser un punt de trobada per als músics de cobla de la comarca.
Un cop completades les tres rondes, les quatre cobles interpretaran conjuntament la sardana “Berga, ciutat pubilla” de Francesc Mas Ros. El concurs començarà a les 6 de la tarda i tindrà lloc a l’escenari sardanista més clàssic de la ciutat, la plaça Viladomat.
Si la iniciativa té èxit, els organitzadors volen que el certamen tingui continuïtat l’any que ve i, fins i tot, ja pensen en la creació d’una categoria per a escoles de música.
L’organització, on també hi participa l’Ajuntament de Berga, ha comptat amb una subvenció del Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA), que té una línia d’ajuts per a nous formats en la música popular i tradicional.

