Bagà ja disposa dels 240.000 euros necessaris per a la segona fase de millora del Palau dels Pinós

L’Ajuntament de Bagà ja disposa del finançament necessari per fer la segona fase de rehabilitació al Palau dels Pinós, un edifici històric de la vila, on ja fa temps que s’hi fan obres de millora per recuperar aquest espai emblemàtic com a pol d’atracció turística. En aquest sentit, després dels treballs que ja s’han fet fins ara, es farà un pas més gràcies als 240.000 euros que ja té el consistori (que és el cost de l’obra). Si ja disposava de 120.000 euros de la Generalitat, ara s’ha aconseguit cofinançar l’obra amb 120.000 euros més del Ministeri de Foment. Un ajut que s’ha confirmat aquests dies a l’Ajuntament de Bagà i que permetrà rehabilitar la capella del Palau, recuperar les escales que van del pati d’armes a la plaça de l’Especier, i també instal·lar un ascensor per millorar l’accessibilitat a l’edifici. Ho ha dit a Ràdio Berga l’alcalde del municipi, Nicolás Viso.
Són les actuacions més destacades que es faran en la segona fase del projecte al Palau dels Pinós, les obres de la qual podrien començar la primavera que ve. Aquesta és la idea, segons l’alcalde, que diu que l’Ajuntament ha fet els deures aconseguint els diners i que la Generalitat, amb els projectes a punt, no hauria de trobar impediments per iniciar l’execució de les obres en la data que s’havia previst.
D’aquesta manera, es farà un pas més en la recuperació del Palau dels Pinós, un dels atractius de la vila: “sí, sí, la voluntat és poder anar refent aquest edifici perquè sigui un bon reclam turístic”. En aquest sentit, també hi ha previst fer un centre d’interpretació d’una vila medieval. Serà un projecte que es farà més endavant, de cara a una tercera fase. De moment, adequació i millores a la primera planta que se sumaran a les obres de rehabilitació que ja s’han fet fins ara al Palau dels Pinós, amb una inversió de 360.000 euros. Aleshores es van arreglar sales de la planta baixa i es van recuperar la coberta i diferents elements de l’estructura de l’edifici. Unes instal·lacions on hi ha ubicades, recordem-ho, l’Oficina de Turisme, el Centre Medieval i dels Càtars i l’Oficina del Consell Regulador del Camí dels Bons Homes.