El Concurs de Boletaires preveu l’assistència de gairebé 6.000 persones a Puigventós

Diumenge, 7 d’octubre, el pla de Puigventós acollirà un dels plats forts de la temporada boletaire a la comarca del berguedà, la Festa del Bolet. Una festa que inclou la celebració de la 56à edició del Concurs de Boletaires on es preveu l’assistència d’unes 5.000 o 6.000 persones i nombrosos participants. S’espera veure grans cistelles de bolets, alguns anys els guanyadors n’han arribat a pesar més de 70 o 80 quilos.
Durant la jornada, organitzada per la Penya Boletaire de Berga, també hi haurà un esmorzar popular i es farà el concurs infantil de boletaires, per a nens de 3 a 7 anys. A mig matí es realitzarà l’acte d’investidura dels boletaires d’honor que seran: el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, el gastrònom Toni Massanés i els cuiners Nandu Jubany i Isabel Màrquez. Al voltant de la 1 del migdia, a la carpa del Vall es farà l’entrega de premis dels concursos de boletaires, fotografia i dibuix infantil.
La Festa del Bolet acabarà amb l’actuació del grup de percussió Trastukats, que farà un recorregut pel recinte firal i després iniciarà una cercavila fins al passeig de la Pau. Allà hi haurà instal·lada la falla, que aquest any mostrarà uns panells pintats pels alumnes de totes les escoles de Berga.
A ¼ de 9 començarà el castell de focs artificials, a càrrec de la Pirotècnia Igual i després es cremarà la falla, que es col·locarà al passeig de la Pau, a final d’aquesta setmana.