‘Olor de colònia’ competirà al Festival Europeu de Cinema per Televisió d’Igualada

L’adaptació televisiva de la novel·la “Olor de colònia” competirà al Zoom, el Festival Europeu de Cinema per Televisió. El certamen es farà a Igualada del 28 de novembre al 2 de desembre i hi participaran vuit telefilms i tres mini-sèries, entre les que s’inclou la versió televisiva de l’obra escrita per l’autora berguedana Sílvia Alcántara. Durant el festival s’estrenarà la mini-sèrie “Olor de colònia” que mostra la vida d’un colònia tèxtil del Llobregat centrada en filatures i telers cotoners que el 1952 pateix un devastador incendi on perd la vida l’Isidre Claret, l’escrivent principal de l’empresa. El repartiment de la sèrie està encapçalat per Fermí Reixach, Toni Sevilla, Vicky Peña, Maria Angelat, Maria Molins i Àngels Bassas. La ficció es va rodar a finals de l’any passat a les colònies tèxtils de Cal Prat, Cal Pons, Viladomiu Nou, Cal Marçal, Cal Bassacs i Cal Vidal i també va comptar amb un bon nombre d’extres berguedans.
L’adaptació feta per Lluís Maria Güell competirà en la secció de millor mini-sèrie i s’enfrontarà amb “Carta a Eva”, el darrer treball d’Agustí Villaronga i a “Rescatando a Sara”, de Manuel Ríos.
En aquesta edició, el certamen ha rebut un total de 37 films procedents d’Alemanya, Croàcia, Holanda i Espanya. El festival atorgarà dos premis amb una dotació econòmica de 3.500 euros pel millor telefilm i 1.500 euros per a la millor mini-sèrie.