El palmarès del Sintetiza certifica la qualitat de la concurs de cine de Berga

‘Aquel no era yo’, un pel•lícula sobre un nen soldat i una cooperant és la història guanyadora del Festival Internacional de Curtmetratges dels Pirineus de Berga, Sintetitza, que ahir va donar a conèixer el seu palmarès. El jurat també ha premiat el curt ‘Cargols!’ en la secció Nous Creadors, així com el guió de ‘The yellow ribbon’ i ‘Mobile’, com a millor curt d’animació. Són els escollits entre més de 400 obres d’arreu, que es van presentar al certamen, el qual ha fet aquest cap de setmana el gruix de les projeccions de la seva quarta edició. Un palmarès que, segons el president del Sintetitza, Ivan Sànchez, mostra el nivell qualitatiu del festival i ha recordat la llista de guardons que acumula ja la pel•lícula guanyadora i hi afegeix que ja ha estat preseleccionada per participar en la categoria de millor curt als Goya.
L’altra lectura positiva d’aquest Sintetitza té a veure amb la xifra d’espectadors que ha crescut fins a les 2.200 persones, sumant el públic assistent a les projeccions al cinema Catalunya i a la resta d’actes paral•lels de la programació. Un registre a tenir en compte, segons Sànchez, que recorda que “quan vam programar el festival no hi havia previstes les eleccions”, de manera que el festival ha acabat competint amb la programació de molts actes de campanya.
Per això, es dóna per assegurada la continuïtat, amb la vista posada en fer créixer el festival i implicar-hi el sector turístic de la comarca: “la idea és implicar tota la comarca i que allotjaments, bars i restaurants treguin en també profit”.
Sànchez ha remarcat que el Sintetitza, pel qual l’Ajuntament diu que hi seguirà apostant, continuarà hi hagi o no hi hagi cinema a Berga. El president del festival ha mostrat el seu suport als treballadors del cinema Catalunya i ha lamentat que l’empresa no hagi fet més per poder mantenir l’establiment en funcionament.