La programació cultural d’aquest estiu a Berga que ha organitzat l’Ajuntament, es tancarà el dissabte 14 de setembre amb l’obra de teatre ‘Red Pontiac’. Un muntatge de Pere Riera i amb les actrius Míriam Iscla i Cristina Cervià. Es podrà veure a les 10 de la nit al Teatre Municipal de Berga.
‘Red Pontiac’ va ser semifinalista al torneig de dramatúrgia del Temporada Alta 2011 i fa un retrat desmitificador de la mare perfecta per mitjà d’una comèdia vibrant farcida de diàlegs punyents que fan miques l’estereotip de la mare tendra i abnegada. Dues amigues que s’embranquen en una discussió per establir quina té el fill més llest acaben confessant secrets indignes d’una mare exemplar. Aquest és el punt de partida d’un text fresc ocorrent, d’un dramaturg que explora en les seves obres el caire més tèrbol de les relacions humanes.
Amb aquesta obra es clourà la programació que l’àrea de Cultura de Berga va encetar el 13 de juliol amb l’actuació de ‘La Grande Chapelle’, inclosa en aquest cas al Festival de Música Antiga dels Pirineus. Durant l’estiu, Berga també ha pogut gaudir d’altres propostes com el Ballet de Moscou, que va interpretar ‘El llac dels cignes’ i que va comptar amb una bona resposta per part del públic. Altres espectacles d’aquest passat agost han estat ‘Mercedes Hernández & Fernando Reyes’, i ‘La Ritirata’, inclosos també al Festival de Música Antiga.
CONCERT DE PATUM, DIUMENGE 8 DE SETEMBRE A BERGA
A banda de l’obra ‘Red Pontiac’, aquest setembre a Berga es torna a fer –per la bona acceptació que va tenir– el concert de Patum. Enguany la banda del Memorial Ricard Cuadra ha optat per repetir l’actuació ‘Contes de Patum’, amb Lloll Bertran. Es farà aquest diumenge, 8 de setembre, a les 6 de la tarda al Teatre Municipal de Berga. Les entrades costen 12 euros. Són numerades. Es poden encarregar prèviament a l’Oficina de Turisme de Berga, al carrer dels Àngels, amb el telèfon 93 821 13 84.
També a l’Oficina de Turisme es poden encarregar les entrades per veure ‘Red Pontiac’, el dissabte 14 de setembre. Valen 15 euros. I una mica més barat, 12 euros, per als del Casal de la Gent Gran i per als menors de 25 anys.

