Bagà ja té al seu currículum un nou esdeveniment esportiu: ha estat sortida d’una etapa de la Vuelta. Dissabte, aquesta població de l’alt Berguedà, es va convertir en la capital del ciclisme, sent el punt de sortida de la primera etapa dels Pirineus: de Bagà al Coll de la Gallina, a Andorra, de 155,7 quilòmetres.
De bon matí s’aplegaven ja els primers matiners, els que volien ocupar un bon lloc al passeig del Raval de Bagà per no perdre’s cap detall. Era una bona ocasió per estar a prop dels equips i corredors. Tot i l’amenaça de pluja, que no va trigar gaire a aparèixer, l’eix central de Bagà estava ple de parades de patrocinadors publicitaris de la Vuelta, i d’aficionats al ciclisme que anaven omplint els carrers, molts dels quals ho feien amb estelades. En van onejar moltes de senyeres estelades, fins i tot n’hi havia una de gegant que presidia l’entrada a la vila.
Després d’un ruixat, a les 11 del matí es va iniciar la caravana publicitària i seguidament van començar a entrar els corredors de cada equip a efectuar les seves respectives assignatures per poder donar la sortida. Una sortida que es va avançar una mica i es va fer a les 12 en punt del migdia.
Els participants de la Vuelta a van enfilar carretera C-16 amunt, van creuar el Túnel del Cadí fins a la Cerdanya, van passar per la Seu d’Urgell i van arribar a Andorra. D’aquesta manera es completava la primera etapa pirinenca, que va ser dura pels corredors, per les condicions meteorològiques. Després de dies d’intensa calor, dissabte es van haver d’afrontar a la pluja i al fred. Ho comentaven ciclistes com ara el corredor espanyol Samuel Sanchez (Euskaltel) i el ciclista de Movistar, Alejandro Valverde.
Per la seva banda, l’alcalde de Bagà, Nicolas Viso, estava molt satisfet que Bagà hagués pogut acollir la sortida d’una etapa de la Vuelta i ho hagués fet amb èxit. La valoració que en feia als micròfons de Ràdio Berga era molt positiva. I no passava per alt la gran promoció que haurà suposat per Bagà i la repercussió econòmica.
L’etapa de dissabte, de Bagà al Coll de la Gallina, a Andorra, es va acabar amb l’italià Daniele Ratto (Cannondale) en primera posició, per davant de Vincenzo Nibali (Astena) que va reforçar el mallot vermell de líder, i Christopher Horner (RadioShack).
Ahir, diumenge, es va disputar la quinzena etapa entre Andorra i Peyragudes (França), de 224 quilòmetres, on es va fer un homenatge als 100 anys del Tour de França. L’etapa la va guanyar Alexandre Geniez (Francaise Des Jeux), seguit de Michele Scarponi (Lampre-ISD) i Nicolas Roche (Saxo Bank).
I avui arriba la setzena etapa que va de Graus a Sallent de Gállego. (Aramón Formigal) amb uns 146 quilòmetres.

