Navàs munta una exposició amb 70 nines

Navàs exposa aquest cap de setmana una mostra de 70 nines. Són nines antigues, de cartró pedra, de porcellana, de plàstic, de roba i de ceràmica, i protagonitzen una singular i atractiva mostra que es podrà visitar el proper cap de setmana a l’antic bar ‘La Esquina’ de Navàs, en el marc de la festa del barri de Cal Miquel que se celebra des d’avui divendres, 27 de setembre, fins al diumenge 29.
Les nines són de la col·lecció particular de Marina Soler, d’Olost de Lluçanès, que en té més de 200. L’interès per a col·leccionar nines li va venir de la seva afició de fer vestits a mida per nines, després de tota una vida treballant a la confecció. El seu art també es podrà veure en una parada a la Fira de Tardor de Navàs, a mitjans d’octubre.
Les joies de la corona d’aquesta exposició són nines franceses i alemanyes de finals de segle XIX, també les populars ‘Mariquita Pérez’ creades a la postguerra espanyola i posades a la venda en aquell moment al preu de 100 pessetes, quan el salari mig era de 10 pessetes i només les elits socials podien comprar-les, com va ser el cas de les filles de Franco, Eva Perón o les actrius Grace Kelly i Carmen Cervera, entre altres.
Aquesta original iniciativa ha estat impulsada per dues veïnes del barri de Cal Miquel de Navàs, Carme Espinal i Manolita Garcia, amb la predisposició de Marina Soler. Els horaris de visita d’aquesta exposició gratuïta són divendres de 7 de la tarda a 10 de la nit, dissabte de 6 de la tarda a 10 de la nit, i diumenge de 12 a 14 del migdia i de 5 de la tarda a 10 de la nit.