Les associacions de veïns de Berga reclamen una millor senyalització dels camins d’accés a cases disseminades

Les associacions de veïns de Berga reclamen a l’Ajuntament de una millor senyalització, fixa i digital, dels camins d’accés a cases disseminades i masies del municipi. Una petició per facilitar, entre d’altres, l’arribada de vehicles d’emergències en aquests habitatges aïllats, després de detectar algun problema en aquest sentit, tal com va comentar Jordi Travé, president de l’Associació de Veïns del Tossalet de les Forques.
En nom de totes les entitats veïnals, es va llegir una moció al ple d’ahir, dijous, al vespre a l’Ajuntament en què es demana al consistori que faci un treball previ de recollida d’informació de tots els camins que porten a cases disseminades (excepte els de la Valldan perquè aquesta feina ja l’han fet des de l’associació) per després senyalitzar-los tots.
La petició de les associacions de veïns és que es destini una persona de l’Ajuntament a fer aquesta tasca. Un cop fet aquest estudi, cal que s’enviï, diuen, als responsables de dades dels cossos de seguretat i emergències perquè les actualitzin, i que per altra banda renovin les dades des de l’Institut Cartogràfic de Catalunya. Mentrestant, apunta la moció dels veïns, que se sol·liciti una subvenció a la Generalitat i a la Diputació per elaborar els cartells i rètols que identifiquen cada masia, casa i camí que no estiguin senyalitzats. I un cop fets, que l’Ajuntament s’encarregui de col·locar-los als llocs adients. La idea és facilitar l’arribada a les masies aïllades.L’alcalde de Berga, Juli Gendrau, va exposar que aquestes tasques estan en fase de realització. Per tant, l’equip de govern de CiU va votar a favor d’aquesta proposta dels veïns, com també els altres tres grup a l’oposició: CUP, PP i grup no adscrit. Es va aprovar per unanimitat.
MOCIÓ DE LA PACH BERGUEDÀ
Una altra moció que també van presentar les Associacions de Veïns de Berga a petició de la PAHC Berguedà, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i el Capitalisme, va ser per la suspensió cautelar de la liquidació de les plusvàlues als afectats pels processos d’execució hipotecària i dació de l’immoble en pagament del deute hipotecari de vivendes de residència única i habitual. Una moció que demana a l’Ajuntament que insti al govern espanyol que modifiqui l’article que regula l’Impost sobre l’Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana, i acordar-ne la seva suspensió cautelar a l’espera de l’esmentada modificació. Es va aprovar amb els vots a favor de CiU, de la CUP, i dels regidors no adscrits. El PP es va abstenir.
SUPORT ALS DOCENTS BALEARS
Al ple d’ahir, entre d’altres qüestions que es van posar sobre la taula, també es va aprovar la moció presentada per la CUP de suport al a comunitat educativa de les Illes Balears i per una escola públic de qualitat en català. La CUP, CiU i els regidors no adscrits hi van votar a favor, mentre que el regidor del PP en contra.