Les Jornades de Divulgació Pedriàtica del Berguedà tractaran l’autisme, al·lèrgies alimentàries, lactància i el dol

L’autisme. Les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries. La lactància materna. I l’acompanyament en el dol. Són els quatre temes que s’han escollit per les Jornades de Divulgació Pediàtrica del Berguedà, que arriben a la 24a edició.
Es faran aquest dijous i divendres, 24 i 25 d’octubre, al Pavelló de Suècia de Berga i són obertes a professionals sanitaris, mestres, educadors, pares i mares, i a totes aquelles persones interessades pels infants.
La primera de les quatre xerrades es farà dijous a ¼ de 6 de la tarda, sobre ‘Senyals primerenques en la detecció de l’autisme’, a càrrec de les psicològues del CDIAP Montserrat Canudas i Jèssica Martínez. Parlaran dels signes d’alarma preautista, seguiment d’aquests nens, protocols a seguir, la prevenció, i la importància d’iniciar la intervenció el més aviat possible.
El mateix dijous, a ¾ de 7, es tractarà d’ ‘Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries. Actualització 2013’, amb el doctor Santiago Nevot, que ha participant en moltes edicions a les jornades pediàtriques a Berga. Les reaccions al·lèrgiques o intoleràncies són patologies cada vegada més freqüents en la infància i han crescut molt en els últims anys, per això s’ha optat per exposar aquest tema, tal com ha explicat a Ràdio Berga Xavier Giner, coordinador de les jornades i cap de pediatria de l’Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga. (Escolta l’entrevista clicant l’àudio adjunt).
I divendres, 25 d’octubre, es faran dues conferències més. Una a les 5, amb ‘Nous conceptes i tècniques de la lactància materna’, a càrrec del doctor Lluís Ruiz, gran coneixedor i divulgador a nivell nacional i estatal de la lactància materna.
I l’altra xerrada començarà a ¾ de 7 i la pronunciarà la doctora Montserrat Esquerda ‘Acompanyar en el dol als nens i joves’. És un tema que s’allunya dels temes estrictament mèdics i que no s’ha tractat mai a les jornades de pediatria del Berguedà però que els organitzadors pensen que pot ser molt enriquidor. En els seus llibres publicats sobre aquest tema, la doctora Esquerda fa un abordatge de la mort que atén totes les dimensions de l’infant i tots els àmbits que li donen suport: la família, l’escola, el pediatre, i ens indica com acompanyar als infants i adolescents en la pèrdua d’una persona estimada.
Són temes, segons Xavier Giner, “de gran interès, amb conferenciants de nivell”. De moment ja s’hi han interessat un centenar de persones, que s’han apuntat per assistir-hi. Cal inscripció prèvia i el preu és de 10 euros. Les persones interessades poden trucar a l’hospital de Berga, al 93 824 34 00. Tots els participants rebran un diploma d’assistència, amb el reconeixement d’Interès Sanitari per l’Institut d’Estudis de la Salut.