Buscar finançament per un projecte cultural o artístic per mitjà del micromecenatge és cada vegada més freqüent i habitual, però en canvi no ho és tant per una empresa. Però és una opció. I és la que ha escollit Elaborats Casolans Prat, una petita empresa de Berga que necessita 15.000 euros per arrencar la producció i la comercialització dels seus productes alimentaris. Fa aproximadament un any que els seus responsables van iniciar l’activitat per tal de trobar el millor resultat final, i ara, contents amb els productes que fan -com ara pinxos i hamburgueses-, volen engegar. Volen dedicar-se a produir productes artesans i de qualitat, elaborats amb carns del Berguedà, i exportar-los, segons ha comentat Jaume Manuel, empresari d’Elaborats Casolans Prat, en una entrevista a Ràdio Berga (escolta-la clicant l’àudio adjunt).
Els 15.000 euros els demanen per mitjà de la plataforma de micromecenatge www.lanzanos.com. Entrant en aquesta pàgina web i posant prat al buscador apareix aquest projecte, que actualment porta recaptats només 130 euros. Queden encara però 24 dies perquè s’acabi el termini per aconseguir els diners que es demanen, que són 15.000 euros i que serviran, ha explicat Jaume Manuel, per comprar una furgoneta i maquinària per envasar.
El micromecenatge és l’alternativa que ha trobat Elaborats Casolans Prat davant la negativa de les entitats bancàries de concedir-los un crèdit. Jaume Manuel és optimista, vol pensar que es pot arribar a la xifra assolida. Les aportacions ja fa uns dies que es poden fer i els interessats escullen la quantitat. Per cada aportació, hi haurà recompensa. Per posar dos exemples: si es donen 20 euros, un quilo de pinxos i un altre d’hamburgueses; i si es donen 100 euros, un paletilla ibèrica de Bellota o lot de productes per un valor equivalent, i dues invitacions pel dia de la inauguració de les instal·lacions de l’empresa.

