La campanya de Reis de Creu Roja Joventut del Berguedà ha aconseguit recaptar més de 1.000 euros. Per primera vegada, s’ha organitzat un programa d’activitats lúdiques dirigides al públic familiar, perquè petits i grans gaudissin de diferents propostes alhora que contribuïen, amb el preu de l’entrada, a fer guardiola per poder comprar joguines i material escolar pels infants de les famílies més necessitades del Berguedà.
El resultat de la campanya ha estat “excel·lent” segons els voluntaris de Creu Roja Joventut. Gairebé 300 persones han participat en aquestes activitats, i amb la venda de tiquets s’han recaptat 1.058 euros, destinats íntegrament a la campanya de Reis.
141 nens i nenes del Berguedà, 21 més que l’any passat, necessiten ajuda per poder rebre joguines la nit de Reis, ja que les seves famílies es troben en una situació precària. El llistat dels infants que rebran els regals l’han elaborat els Serveis Socials dels diferents ajuntaments, i inclouen famílies de municipis del Berguedà, tret de Berga, on la campanya de Reis va a càrrec de Càritas Parroquial.
Aquesta campanya amb actes culturals i d’oci que ha posat en marxa enguany Creu Roja Joventut es va engegar el 16 de novembre a Puig-reig, amb la participació de 80 persones. Una altra activitat va ser el ‘cycling day, una pedalada que es va fer el 23 de novembre al bar La General de Berga, que va ser la que va tenir més assistència. Ho van organitzar els centres esportius El Tossalet, CEEC i Altersport Gim i van atraure un centenar de persones, recaptant 328,25 euros.
El dia 3 de desembre es va fer un taller de cuina de blat de moro escairat a la Llar de la Gent Gran de Gironella, amb la cuinera del restaurant Sala de Berga Isabel Márquez. Hi van assistir 56 persones (560 euros de recaptació).
El dia 5 de desembre, també a la Llar de Gironella, un taller de ioga amb professors del Natural Centre de Salut, va aplegar 12 persones (es van recaptar 60 euros).
I el programa d’activitats es va tancar amb un taller de cuina infantil a l’Ametlla de Merola, amb 28 infants inscrits (110,50 euros de recaptació, entre el taller i la xocolata solidària). En aquesta activitat, voluntaris de Creu Roja Joventut van comptar amb la col·laboració del Centre Cultural Logos Berguedà, l’Associació de Veïns de l’Ametlla de Merola, Queda’t, i l’actuació del grup Pegadolces.
Durant aquestes festes, Creu Roja Joventut encara recull material escolar i joguines noves o en bon estat als locals de Berga (C/ Barcelona, 26), i de Gironella (C/ Sant Joan Baptista de La Salle, número 3).

