L’estació d’autobusos de Berga es construirà a l’entrada sud de Berga, als terrenys a tocar de l’aparcament de la Font del Ros. Aquesta és l’emplaçament que ha escollit l’equip de govern de CiU, descartant altres tres opcions que hi havia sobre la taula.
Les quatre alternatives eren: remodelar l’actual parada de busos del capdamunt del passeig de la Pau i convertir-la en estació. Fer-la a la Rasa dels Molins, que s’ha descartat per l’elevat cost. Una tercera opció era ubicar l’estació al Centre d’Acollida Turística (CAT) a l’entrada centre de Berga a tocar la plaça Gernika, que també tenia un elevat cost (1,4 milions d’euros). I la quarta, construir l’estació a a l’entrada sud de Berga, amb dues possibilitats: ocupar una part de l’aparcament de la Font del Ros actual, o bé fer-la als terrenys adjunts que actualment és un descampat.
La Direcció General d’Infraestructures ha estudiat una per una aquestes opcions, ha dit a Ràdio Berga el regidor de Mobilitat de Berga, Ramon Bajona, “i la més idònia és construir l’estació als terrenys que limiten amb el pàrquing de la Font del Ros a l’entrada sud de Berga, intentant no menjar-nos cap plaça d’aparcament, i amb accés directa d’entrada i sortida”. Aquesta és la proposta, que l’equip de govern de CiU ha consensuat, segons Bajona, amb les associacions de veïns de Berga i teixit associatiu com ara Cambra de Comerç i ACEB, entre d’altres entitats, tot i que ha admès que no ho han exposat als grups a l’oposició a l’Ajuntament de Berga (Impuls, CUP i PP). Ha comentat que tot i que no és un punt cèntric “és l’opció més viable en tots els aspectes” i que un cop feta l’estació ja es prendrien mesures com per exemple que els autobusos es coordinessin amb horaris amb el bus urbà de Berga perquè fes de llançadora per portar als usuaris als punts més allunyats de la ciutat.
Construir una estació de busos a Berga és una llarga reivindicació a la ciutat, és una de les poques capitals de comarca que encara no en tenen. D’aquí que sigui un dels projectes clau per Berga. L’equip de govern de CiU torna ara a posar fil a l’agulla en un tema que estava encallat per poder tirar endavant la construcció de la terminal de busos, en aquest cas amb un cost d’1.090.000 euros. Ara, el proper pas serà redactar el projecte, que s’ha de fer des del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, i que “demanem que s’agilitzi el màxim”, ha dit Bajona.