El Convent de Cal Rosal és un edifici que data del segle XIX. Aquest pertanyia a la colònia tèxtil fundada pels germans Antoni, Ramón i Agustí Rosal i Cortina.
L’edifici deixa d’utilitzar-se per a finalitats religioses el 1992 i es converteix en un local d’assaig. A mesura que han anat passant els anys s’ha anat transformant en un espai o l’art n’és el protagonista.
Eduard Finestres, un dels representants del Konvent, explica a Ràdio Berga que l’entorn on està ubicat l’edifici ha portat a desenvolupar-hi tot un seguit d’activitats artístiques “la màgia de l’espai abandonat, la riquesa de textures i la necessitat d’una exposició que no fos la convencional de parets blanques va impulsar les ganes de fer una cosa molt diferent a la que estem habituats”.
A més, traves de l’Associació Cultural Konvent, es treballa durant tot l’any en el projecte Konventpuntzero. Aquest es tracta bàsicament d’una exposició que ocupa les quatre plantes de l’edifici del Convent.
Entre les obres i experiències artístiques que ofereix el Konvent podem trobar-hi pintura, escultura, videoart, música i fins i tot cuina. A més, aquest també presenta la possibilitat d’exposar a artistes novells per tal de trobar nous talents.
Aquest estiu, també s’ha habilitat un pati que permet gaudir amb tranquil·litat de l’espai. Algunes de les activitats previstes pels següents dies són: un vermut electrònic que es farà aquest dissabte a càrrec de diversos artistes de l’electrònica i teatre al pati els dies 9 i 10 d’agost interpretat per la companyia de teatre De Parranda. La resta d’esdeveniments es poden consultar a través de l’agenda que es troba a la pàgina web www.konventzero.com .

