El Berguedà no pot competir amb el turisme de sol i platja, però sí que és un lloc estratègic des d’on es poden compaginar les excursions a la muntanya amb els banys a la riera, també visites a diferents equipaments i escapades a les grans capitals. La seva bona ubicació i l’entorn natural són un bon reclam per als turistes. Segons el president del l’Associació d’Agroturisme del Berguedà, Jordi Pellicer, “la proximitat amb Barcelona i el potencial natural i paisatgístic són punts forts de la comarca”, ha comentat. De fet pensa que s’haurien de potenciar, ha dit en una entrevista a Ràdio Berga (la pots escoltar clicant l’àudio adjunt).
Al juliol, l’ocupació a hotels, càmpings i cases de turisme rural ha estat més baixa que altres anys, però a l’agost remunten les reserves i l’ocupació serà bona. Per exemple, les cases rurals del Berguedà han registrat al voltant d’un 50% d’ocupació aquest juliol, mentre que a l’agost és previst que se superi el 80%.
Jordi Pellicer, ha explicat que el mes de juliol ha anat “a mig gas”. Mentre en la primera quinzena hi ha hagut una ocupació al cap de setmana, la segona quinzena de juliol ja hi ha hagut ocupació de setmana sencera.
En comparació amb anys anteriors, “el juliol ha costat una mica més”, ha dit Pellicer, ja que “hi havia sobretot demanda de client estranger, concretament client del centre d’Europa, i aquest any sembla que ha costat una mica”. Tot i això, Pellicer ha dit que tenint en compte el moment de crisi com l’actual, el balanç es positiu “ens hem mantingut bastant bé”, ha assegurat.
Pel que fa al perfil de clients, el president de l’Associació d’Agroturisme del Berguedà ha argumentat que principalment visita la comarca públic familiar: “és un turisme de famílies que venen a passar uns dies de relax al Berguedà, buscant cases de qualitat, tranquil·litat, amb unes instal·lacions privades; la piscina, l’entorn, l’exclusivitat de les instal·lacions…”.

