Bagà s’endinsa en la seva Festa Major amb una programació ben variada

A l’estiu, Bagà està de festa. Després de les Festes de la Baronia de Pinós, ara s’endinsa en la seva Festa Major. Se celebra aquest cap de setmana i l’Ajuntament ha preparat diversos actes per a tots els gustos i totes les edats.
El tret de sortida a la Festa Major el van donar ahir dijous els coneguts Xuriguera i Faixedas, de La Tribu de Catalunya Ràdio, que van pronunciar el pregó.
Avui, divendres, els actes es reprenen amb un espectacle d’animació amb titelles per als més petits, ‘Contes, rondalles i titelles’, a les 6 de la tarda a la Plaça Porxada. Al vespre es farà un espectacle musical a càrrec del Grup Il·lusió, a les 10 al Casal de la Vila; i, després, a ¾ de 12, Make Party de Máxima FM al Pavelló Municipal.
Demà, dissabte, al matí serà el torn de les propostes esportives. A les 9 cursa popular, a les 10 torneig de tennis taula, i a 2/4 de 4 de la tarda tir al plat. A partir de les 5 de la tarda cercavila amb el grup de geganters i grallers pels carrers i places de la vila, fins a arribar a la Plaça Porxada. A les 7 de la tarda, al pavelló, concert de Festa Major i a les 11 de la nit el ball de Festa Major. Era previst que tots dos actes anessin a càrrec de l’orquestra La Chatta però, tal com ha explicat a Ràdio Berga el regidor de l’Ajuntament de Bagà, Francisco Maldonado, “s’han desdit a ultima hora, i s’ha hagut de buscar una altra orquestra de nivell”. Finalment serà Terranova. Després del ball, a 2/4 de 3 de la matinada, hi haurà una sessió disco a càrrec de Xandris Brothers DJs.
Els actes seguiran dilluns 4 d’agost amb tir al plat, a les 10 del matí; a la 1 del migdia es faran sardanes a la Plaça Porxada i, pels més petits, hi haurà un espectacle d’animació infantil a les 5 de la tarda. A les 7, actuació de l’Esbart Cadí al pavelló, i per acabar, havaneres i cremat de rom amb Els Cremats, a les 10 de la nit a la Plaça Porxada.
L’Ajuntament de Bagà espera que el públic respongui i participi de la Festa Major de la vila. Segons Maldonado, “les expectatives són molt bones. Només fa falta que el temps hi acompanyi”.