El funeral per a mossèn Josep Maria Ballarín ha reunit aquest dissabte a la tarda representants dels principals partits del país, grans figures de la política, de l’esport, de la cultura i de la comunicació, i centenars de berguedans que han omplert a vessar l’església parroquial de Santa Eulàlia.
Fins a tres presidents de la Generalitat han volgut dir adéu a Ballarín: l’actual, Carles Puigdemont, a més de Jordi Pujol i Pasqual Maragall, tots dos amics personals del mossèn, que han arribat a Berga amb les seves esposes, Marta Ferrusola i Diana Garrigosa.
El bisbe de Solsona, Xavier Novell, ha oficiat la missa, acompanyat de Joan-Enric Vives, arquebisbe d’Urgell, i de Jaume Traserra, bisbe emèrit de Solsona. La cerimònia ha comptat amb els parlaments d’un emocionat Ramon Anglerill, rector de Gósol i vicari de Ballarín, de Ramon Barniol, capellà custodi de Queralt, i de mossèn Eduard Ribera, de la Segarra. Per part de l’Ajuntament de Berga, el tinent d’alcalde Francesc Ribera ha dedicat unes paraules a mossèn Ballarín a les acaballes de la missa.
Jordi Pujol i la seva dona, Marta Ferrusola. Autor: Ivan Genescà
Jordi Pujol i Marta Ferrusola, entrant a l’església de Sant Pere. Autor: Ivan Genescà
Agustí Benedito, empresari i excandidat a la presidència del Barça. Autor: Marc Canturri
Pasqual Maragall, expresident de la Generalitat. Autor: Marc Canturri
Oriol Junqueras, Carles Puigdemont i Montse Venturós. Autor: Ivan Genescà
L’expresident del Barça, Joan Laporta, amic personal de Ballarín. Autor: Marc Canturri
Al fons, Francesc Homs, portaveu de Democràcia i Llibertat al Congrés dels Diputats, conversant amb Francesc Ribera Titot. Autor: Marc Canturri