El govern de la CUP a l’Ajuntament de Berga tira endavant la contractació d’un nou tècnic de Gestió i Intervenció per jubilació de l’actual. El regidor Francesc Ribera ha reafirmat la posició de la CUP d’aixecar el reparament de l’actual interventor, que va redactar un informe desfavorable entenent que “no s’ha seguit el procediment adequat”.
A banda, Ribera ha carregat amb duresa contra el PDeCAT, que abans del ple els havia acusat públicament d’actuar amb “favoritisme, arbitrarietat i manca de planificació” en el procés per cobrir la plaça d’interventor i comptable. El regidor cupaire ha assegurat que el PDeCAT ha fet “el ridícul” en “un acte electoralista i d’assetjament contra l’equip de govern”. Segons ha dit, la contractació tirarà endavant perquè l’Ajuntament no pot quedar sense la figura del tècnic mig en Gestió i Intervenció, tenint en compte que l’actual interventor no només fa d’interventor, sinó que també s’encarrega de les funcions de comptable: “L’administració quedaria absolutament bloquejada”.
La CUP ha recalcat que la nova tècnica en Gestió i Intervenció assumirà el lloc de manera temporal fins que es convoqui novament el concurs, que ja es va obrir el mes de juliol i va comptar amb 9 aspirants però cap d’ells es va presentar a l’examen. Davant aquesta situació, el govern va buscar perfils similars en borses de treball d’ajuntaments veïns. Necessitaven una persona que hagués passat per processos de selecció similars i que, per tant, tingués acreditats els mèrits necessaris. La van trobar a l’Ajuntament de Sant Fruitós.
Per tot plegat, Ribera ha negat que hi hagi hagut manca de planificació, sinó tot el contrari: “Vam convocar un concurs fa 8 mesos i que ningú es presentés a l’examen va ser un autèntic gerro d’aigua freda. Però hem buscat la solució que ens permeti fer un traspàs eficaç perquè l’actual tècnic fa molts anys que treballa al consistori i canviar la feina de mans no és una cosa simple”.
Des de l’oposició, Ramon Minoves ha suggerit al govern que aprofiti el suport d’altres administracions com el Consell Comarcal, que podria cedir un interventor perquè assumís les tasques de manera temporal. En aquest sentit, Ribera ha replicat que la figura del tècnic mig en Gestió i Intervenció “fa molt més que d’interventor” i “s’havia de pensar en una figura que també fos capaç d’encapçalar l’àrea de comptabilitat”.
El govern de Berga també ha acusat el PDeCAT de vulnerar la llei de confidencialitat de la informació, entenent que ha difós a la premsa uns documents i unes dades personals que “ataquen i prejutgen els mèrits de la futura tècnica”.
Per la seva banda, el portaveu del PDeCAT, Ramon Minoves, ha recalcat que “estem fent la nostra feina i que “de ridícul, cap”, sinó fiscalització de la tasca de govern. En la contrarèplica, Ribera ha demanat al grup del PDeCAT “que faci oposició i no electoralisme”: “Cometem errors. Si els detecta, avisi, demani informació i, després, si vol, esbombi”.
Tot plegat ha estat el moment més tens d’una sessió plenària orfe de grans temes de debat.