La Junta Electoral ordena als Mossos que retirin la pancarta que els veïns van penjar davant l’Ajuntament de Berga

L’efecte òptic i la visió coincideixen amb la part frontal de la façana de l’Ajuntament”. Més enllà que la pancarta de suport als presos polítics pengi dels balcons que hi ha a banda i banda de l’Ajuntament, la Junta Electoral ha conclòs que s’ha de retirar. Per això, ha acordat oficiar als Mossos d’Esquadra perquè procedeixin “d’immediat” a la retirada. Fonts de l’Ajuntament han confirmat que la retirada s’ha fet aquest mateix matí.

A banda, la Junta Electoral assegura que “hi ha hagut passivitat per part de l’Ajuntament de Berga”, que “ha permès aquesta situació” malgrat “tenir coneixement que no es podia permetre”. A més, en l’acta a la qual ha tingut accés l’Aquí Berguedà, la Junta constata que ha vist el tuit on el regidor Francesc Ribera publicava la imatge de la pancarta vista des del centre de la plaça de Sant Pere: “Hi ha unes paraules amb un palmari ànim de burla dirigides aquesta Junta Electoral de Zona i una fotografia relatives a la pancarta”.

Sigui com sigui, la mateixa acta no adverteix en cap cas de sancions, ni cap a l’equip de govern de l’Ajuntament de Berga ni cap al regidor Francesc Ribera pel seu tuit “burlesc”.

La resolució de la Junta Electoral arriba un dia després que el Partit Popular denunciés l’existència de la pancarta a l’alçada del balcó de l’Ajuntament de Berga.

X