Junts per Berga proposa modificar el pressupost i destinar 50.000 euros a ajuts directes per a autònoms

Junts per Berga creu que les mesures econòmiques que la setmana passada va presentar el govern de la CUP s’hauran d’ampliar en els propers mesos. Per això, ha presentat un document amb vint-i-una propostes amb la idea de “col·laborar amb la resta de grups municipals”. Una de les principals accions és una modificació del pressupost de l’Ajuntament per destinar 50.000 euros a ajuts directes per a autònoms. Però n’hi ha més.

El principal grup de l’oposició a l’Ajuntament de Berga ha dividit les mesures en quatre grans eixos: cura de les persones, promoció econòmica, empreses i autònoms, i cultura i educació.

40.000 euros per a l’abastiment de la població

Pel que fa a cura de les persones, JxB proposa destinar 40.000 euros del fons de contingència a garantir l’abastiment de la població, “sobretot en allò que fa referència a l’alimentació i als productes de neteja”. El grup també planteja implementar polítiques per “garantir els drets digitals de les persones tant a nivell d’accés a internet com de disposició de dispositius que ho permetin”. Finalment, també demanen que es vetlli pel compliment de la normativa i que es garanteixin els subministraments bàsics assegurant que no hi hagi cap tall.

Aprofitar el moment per caminar cap a la digitalització del comerç

En l’àmbit de la promoció econòmica, Junts per Berga proposa la creació d’una taula amb tots els agents econòmics per definir l’estratègia i el renfocament de les polítiques econòmiques que es portin a terme d’ara en endavant. A banda, creuen que s’han de destinar 40.000 euros més del fons de contingència a mesures com la creació de campanyes de promoció del comerç i la seva digitalització. També entenen que és “necessari” aprofitar el forçós desenvolupament del teletreball per crear un pla per atraure noves famílies a Berga.

El pagament a proveïdors: “Si les coses es fan bé, es poden trobar solucions”

Pel que fa a les empreses, el grup coincideix que és necessari liquidar el pagament del deute a proveïdors, que a data de gener se situava per sobre dels 3 milions d’euros. El president de l’ACEB, Josep Maria Serarols, va dir en una entrevista a l’Aquí Berguedà que l’empresariat és pessimista en aquest aspecte perquè “el circuit intern de l’Ajuntament ho impedeix”. En aquest sentit, el portaveu de Junts per Berga, Jordi Sabata, ha reconegut que “és evident que hi ha coses de la maquinària que no funcionen” però ha avisat que “no sempre podem jugar la carta de dir que el problema és dels altres” i ha afirmat que “si les coses es fan bé, es poden trobar solucions en positiu i es poden millorar els terminis”.

50.000 euros per a ajuts a autònoms i petits propietaris

També en referència a les empreses i autònoms, Junts per Berga veu necessari ajornar el pagament d’impostos: “És evident que les empreses ho hauran de pagar en algun moment, però és important que se’ls faciliti la vida en la mesura del possible, ja que és lògic que en aquests moments ho estan passant malament”. A banda, en aquest apartat, el grup hi encabeix la modificació pressupostaria per destinar 50.000 euros a ajuts directes a autònoms: “Ha de ser el govern qui decideixi d’on treu aquests diners, però sabem que al fons de contingència hi ha uns 120.000 euros, per tant encara en quedaria una part per poder destinar a això”. Aquests 50.000 euros també haurien de servir per donar ajuts als petits propietaris amb l’objectiu de rebaixar el lloguer dels locals d’empreses que han hagut de tancar forçosament.

Exempció d’impostos a entitats culturals i socials, i reprogramació d’espectacles

Finalment, pel que fa a la cultura i l’educació, Junts per Berga proposa que es reprogramin els espectacles i concerts que s’hagin anul·lat pel coronavirus. També demanen que es flexibilitzin les subvencions a entitats culturals i socials o la no-revocació dels ajuts en els casos que no s’hagin pogut fer les activitats completament. Una altra de les mesures és l’exempció d’impostos i taxes municipals a entitats i espais culturals: “És una reducció que per a l’ajuntament pot significar relativament poc, però que per a les entitats és aire”.

Finalment, el grup opositor demana una campanya per tal que no hi hagi cap estudiant sense accés a internet, detectant necessitats específiques i trobant solucions amb operadores de telecomunicacions.

X