Mobilitat Berguedà

Salut

Els professionals d’atenció primària del Berguedà i el Bages han assumit prop de 150.000 visites des del març

Els professionals d’atenció primària del Berguedà i el Bages han assumit prop de 150.000 visites des del març

L’atenció primària és una altra de les potes indispensables en les darreres setmanes per fer front al Covid-19. Els professionals de tota la Catalunya central han assumit més de 25.500 visites a domicilis, més de 191.700 visites telefòniques i més de 85.800 visites virtuals des de principis de març fins al 3 de maig.

Al Berguedà i al Bages, s’han fet 14.300 visites a domicilis, 86.650 trucades per seguiment telefònic i 48.400 visites virtuals. A banda, s’ha registrat un descens del 63,48% de les visites presencials respecte el mateix període del 2019.

En xifres generals, a tota la Catalunya central, la feina dels professionals d’atenció primària s’ha triplicat arran de la crisi sanitària del Covid-19. Els professionals s’han hagut d’adaptar per fer front a la pandèmia, reorganitzant-se i oferint la millor assistència a la ciutadania en què l’atenció telemàtica ha superat l’atenció presencial.

Visites telemàtiques per evitar desplaçaments

Les visites domiciliàries, les consultes telefòniques i a través de l’eConsulta donen resposta a les recomanacions de no desplaçar-se als centres d’atenció primària per evitar al màxim el trànsit de persones a aquestes instal·lacions com a mesura de prevenció per evitar la transmissió i propagació del virus. En paral·lel, els professionals es desplacen al domicili per atendre les malalties cròniques i les persones amb Covid-19.

Evitar els desplaçaments innecessaris als CAP és bàsic i abans de fer-ho es recomana utilitzar les alternatives no presencials: telèfon, eConsulta i videoconsulta.

Nou model de treball

El format de videoconsulta permet als professionals de medicina i infermeria visitar els pacients a distància i es perfila com una tendència que adquirirà més protagonisme a partir d’ara, de la mateixa manera que es promourà un major ús del telèfon i de l’eina de l’eConsulta.

Els professionals de medicina i d’infermeria tenen disponible la videoconsulta a través de l’estació clínica de treball (ECAP), cosa que permet que els usuaris puguin connectar a través d’un dispositiu mòbil o ordinador i facin el seguiment de la seva malaltia sense haver de desplaçar-se al centre d’atenció primària sense que sigui indispensable l’atenció presencial.

Totes són eines que permeten fer el seguiment dels pacients crònics i dels malalts de Covid-19, resoldre els dubtes que la ciutadania puguin tenir i realitzar nombrosos tràmits.

Major coordinació

Aquesta nova organització ha permès potenciar el paper de l’atenció primària com a molt resolutiva per evitar la saturació dels hospitals davant la situació d’emergència actual. El nou model de treball ja és una realitat, els professionals es formen contínuament amb noves tècniques d’alta resolució de diagnòstic i innoven amb nous aparells perquè l’augment de la resolució de casos sigui possible.

atenció primària Bages Berguedà CAP coronavirus COVID-19

Estic amb tu

Comentaris