Berga ha engegat la creació d’una campanya de sensibilització sobre civisme i oci nocturn sota el lema ‘Salva la nit’. L’objectiu és reduir alguns dels efectes derivats de les botellades ara el soroll i la pertorbació del descans veïnal o l’abandonament de deixalles i transmetre que la diversió nocturna també ha de ser compatible amb el civisme, la prudència, la responsabilitat i l’empatia.
La iniciativa ha estat impulsada per l’àrea de Joventut de l’Ajuntament de Berga en coordinació amb la Policia Local i de l’Associació de Benestar i Desenvolupament, mentre que la berguedana Paula Gonfaus ha estat la responsable d’elaborar la campanya, que anirà adreçada a joves d’entre 15 i 25 anys. Aquesta comptarà amb quatre peces gràfiques basades en els eixos temàtics següents: la neteja de l’espai públic, la reducció del soroll, la prevenció per evitar els contagis per la Covid-19 i el foment del consum responsable de begudes alcohòliques.
Les primeres accions previstes de la campanya, que tindrà un cost d’uns d’uns 5.250€, es portaran a terme el dies 7 i 8 d’agost, de 10 de la nit a 2 de la matinada. Consistiran en un servei itinerant amb educadores i educadors de carrer que recorreran diverses zones de la ciutat on habitualment es concentren les botellades per oferir informació, assessorament i formació per disminuir els riscos en el consum de drogues.
A més, la iniciativa ja compta amb logotip propi i peces gràfiques es difondran progressivament a través de les xarxes socials de l’àrea de Joventut i l’Ajuntament de Berga. També es crearà material de marxandatge (adhesius, bosses, etc.) que es distribuirà entre el jovent durant el desenvolupament de diverses accions al carrer.